مدارس برای جبران شکاف آموزشی دوباره باز می‌شوند؟

معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بازگشایی مدارس به معنای واقعی کلمه نخواهیم داشت و اطلاق این عبارت درست نیست.

مدارس برای جبران شکاف آموزشی دوباره باز می‌شوند؟
کد خبر: 459331
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۰۷:۵۹:۴۰

اعتمادآنلاین| رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه اجازه ایجاد وقفه در امر آموزش را نخواهد داد، ادامه داد: در مدارسی که شورای مدرسه تشخیص داده، پایه‌های اول و دوم در گروه‌های کمتر از 10 نفر از اول بهمن‌ماه امسال آموزش‌های حضوری خواهند داشت.

معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در مناطق روستایی و عشایری و مناطق دوردست که اکثر آن‌ها جمعیت دانش‌آموزی کمی داشته و دسترسی به بستر فناوری ندارند، ارائه آموزش‌های حضوری می‌تواند به جبران شکاف آموزشی که از گذشته وجود داشته و با شیوع ویروس کرونا تشدید شده بود، کمک کند.

حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه مقوله‌ای با عنوان بازگشایی مدارس نداریم و نباید این عبارت را برای این تصمیم به کار ببریم، بیان کرد: بلکه حضور بسیار جزئی دانش‌آموزان پایه اول و دوم در گروه‌های کمتر از 10 نفر را از اول بهمن‌ماه امسال خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان امسال افزایش خوبی داشته است، ابراز داشت: هشت میلیون و 478 هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت نام کردند که از این تعداد سه میلیون پایه اول و دوم هستند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: کادر آموزشی بر روند حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم در مدارس به صورت محدود نظارت کامل خواهند داشت و ساعات حضور در مدرسه نیز محدود و مشخص خواهد بود، بنابراین برای پایش یادگیری باید ساعات محدود در مدارس حضور داشته و سایر اوقات کماکان به صورت مجازی خواهد بود.

حکیم زاده با بیان اینکه در مقطع اول و دوم ابتدایی دانش آموزان باید مهارت سوادآموزی را یاد بگیرند، افزود: تمام پروتکل‌های بهداشتی با همکاری و نظارت و وزارت بهداشت تنظیم شده است و باید براین امر اذعان داشت که یک ساعت آموزش حضوری از 6 ساعت آموزش مجازی بهتر است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها