فیلمی کوتاه درباره یکی از معضلات زنان سرپرست خانوار

کارگردان فیلم کوتاه «جزء از کل» معتقد است: هدف فیلم کوتاه سرگرمی نیست بلکه فرهنگ‌سازی است.

فیلمی کوتاه درباره یکی از معضلات زنان سرپرست خانوار
کد خبر: 459352
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۰۸:۳۳:۰۶

اعتمادآنلاین| محبوبه مجاب که این روزها مشغول ساخت فیلم کوتاه «جزءاز کل» است، در گفتگو با ایسنا ادامه می‌دهد: کسی که فیلم کوتاه می‌سازد، می‌داند نمی‌تواند بر اکران عمومی فیلمش در سینماها مانور بدهد، بنابراین بیشتر به فضاهایی فکر می‌کند که مراجعه به آن برای تماشاگران راحت‌تر است مانند فضاهای مجازی.

این کارگردان درباره چشم‌اندازی که برای اکران فیلم خود دارد، می‌گوید: سعی می‌کنیم فیلم را به جشنواره‌های داخلی و خارجی بفرستیم البته فیلم ما به برخی از جشنواره‌های امسال نرسید ولی از حالا برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم و می‌کوشیم فیلم را به بخش کوتاه جشنواره فیلم کن هم بفرستیم.

او اضافه می‌کند: با این نگاه، هدف یک کارگردان از ساخت فیلم کوتاه این است که درباره مساله‌ای که آن را یک معضل می‌داند، صحبت کند به این امید که تغییری در آن ایجاد شود.

مجاب درباره موضوع فیلم کوتاه خود توضیح می‌دهد: فیلم ما یک کار اجتماعی و درباره یکی از معضلات زنان سرپرست خانوار است. همانطور که از نام فیلم پیداست درکنار فضای داستانی، موقعیتی ایجاد شده تا با نشان دادن جزئی از کل مشکلات اجتماعی، نقدی فرهنگی و سیاسی را در زیر متن فیلم داشته باشد.

به گفته مجاب، تدوین فیلم تمام شده و مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی آن آغاز شده و به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

در این فیلم یزدان فتوحی، سارا والیانی، کیانا نورمحمدی و هانا نورمحمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بازیگران خردسال : آرمیتا لطفی و سارا داداش پور هستند.

دیگر عوامل ساخت این فیلم به شرح زیر هستند: دستیاران کارگردان: مجتبی شهسواری و اشکان آقامردی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی خان محمد، طراح گریم: سودابه خسروی، مدیر صدابرداری: آرش برومند، دستیار صدا: جلال سعادت یار، مدیر تولید و تدارکات: محمود کریمی، طراح صحنه و لباس: مرتضی شریف پناهی، دستیار صحنه و لباس: سعید حبیبی، فیلمبردار پشت صحنه: مسعود فدوی، عکاس: زیبا فرجی، طراح پوستر و لوگو: حمیده رضایی.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها