مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

برای قضاوت دولت بایدن درباره لغو تحریم عجله نداریم

نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر استواری دولت ایران در مهار کرونا با وجود جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا تاکید کرد و گفت برای قضاوت دولت بایدن در عمل به وعده لغو تحریم، عجله نداریم. این دولت باید کارش را از روزهای آینده دیگر شروع کند، بعد از آن می‌توان قضاوت کرد.

برای قضاوت دولت بایدن درباره لغو تحریم عجله نداریم
کد خبر: 459483
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۶:۵۰:۳۲

اعتمادآنلاین| نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر استواری دولت ایران در مهار کرونا با وجود جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا تاکید کرد و گفت برای قضاوت دولت بایدن در عمل به وعده لغو تحریم، عجله نداریم.

مجید تخت‌روانچی روز دوشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: اکنون از تهران به نیویورک رسیدم.

وی افزود: باوجود جنگ اقتصادی تحمیلی آمریکا علیه مردم ما، دولت در مهار کرونا ثابت قدم بوده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا و مقامات ارشد سیاست خارجی وی درباره بازگشت به برجام، اظهار کرد: آیا بایدن سیاست غیرانسانی "فشار حداکثری" ترامپ را کنار می گذارد و با لغو کامل تحریم‌ها به وعده‌های خود پایبند خواهد بود؟

تخت‌روانچی خاطرنشان کرد: برای قضاوت عجله‌ نداریم.

وی اظهار کرده بود: اینکه دولت آینده آمریکا چه کار خواهد کرد، نمی‌دانیم. این دولت باید کارش را از روزهای آینده دیگر شروع کند، بعد ازآن می‌توان قضاوت کرد. حرف‌هایی که تاکنون از سوی بایدن و تیم او مطرح شده، صحبت‌های کلی بوده مبنی بر اینکه به اجرای تعهدات‌شان برمی‌گردند ولی نمی‌توان روی حرف‌های مثبت خیلی حساب کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرده بود: زمانی می‌توان روی این حرف‌ها حساب کرد که این صحبت‌ها عملیاتی شود. ما صبر می‌کنیم و عجله هم نداریم.

تخت‌روانچی گفته بود: بایدن به کاخ سفید می‌رود و ما منتظریم ببینیم ایشان چه کار می‌کند. ما نیز براساس عملی که بایدن نسبت به برجام دارد، تصمیم می‌گیریم و اقدام متقابل را انجام می‌دهیم. بارها هم اعلام کرده‌ایم آمریکا به برجام برگردد و این بازگشت هم کامل و بدون پیش شرط باشد یعنی بدون اینکه بخواهد موضوعات بی‌ربط و باربط را با برجام مطرح کند.

توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در سال 1394 به امضا رسید و در پی آن، شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه 2231، هفت تحریم گذشته این شورا علیه ایران را لغو کرد.

با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید و متاثر از لابی‌های ضد ایرانی، در هجدهم اردیبهشت 1397 به طور رسمی به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران اعمال کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها