کد خبر: 459514
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۰۷:۵۳:۱۷
| |

دستور رهبر انقلاب به ظریف چه بود؟

وزیر امور خارجه گفت: رهبر معظم انقلاب به من دستور دادند که حتی اگر فکر می‌‌کنی نظراتت با من 180 درجه هم مخالف بود، باید آن را حتماً به من اعلام کنی. لذا حتی این اجازه را در قالب یک دستور هم داشته‌ام که نظر خود را صریح اعلام کنم. اگر در آینده، بعد از مرگ من، نامه‌نگاری‌هایم منتشر شود مشخص خواهد شد که من هر چه بوده، را گفته‌ام و حتی در مواردی، از برخی منتقدین هم تندتر انتقاد کرده‌ام.

دستور رهبر انقلاب به ظریف چه بود؟
کد خبر: 459514
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۰۷:۵۳:۱۷

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گوی اخیر خود، گفت که از انتقاد جناح‌های سیاسی ناراحت نمی‌شوم اما ناراحتی و نارضایتی مردم من را دلگیر و ناراحت می‌کند.ظریف در بخش دیگری افزوده: باید اذعان کنم که رهبر معظم انقلاب به من دستور دادند که حتی اگر فکر می‌‌کنی نظراتت با من 180 درجه هم مخالف بود، باید آن را حتماً به من اعلام کنی. لذا حتی این اجازه را در قالب یک دستور هم داشته‌ام که نظر خود را صریح اعلام کنم. اگر در آینده، بعد از مرگ من، نامه‌نگاری‌هایم منتشر شود مشخص خواهد شد که من هر چه بوده، را گفته‌ام و حتی در مواردی، از برخی منتقدین هم تندتر انتقاد کرده‌ام.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزیر امور خارجه، دفاع از کل کشور است، گفته: یعنی من در این مقام، نمی‌توانم بگویم که مثلاً با فلان کار قوه قضائیه مخالفم، یا با این کار اطلاعات سپاه مخالفم واز آن دفاع نمی‌کنم. اطلاعات سپاه جایی است که سریال «گاندو» را علیه من ساخته. از این صریح‌تر که نداریم، با این حال من وظیفه دارم که در خارج از کشور از این نهاد داخلی، دفاع کنم. اصلاً نمی‌توانم مسائل داخلی را مورد توجه قرار دهم و مثلاً بگویم چون اینها گاندو را علیه من ساختند، در خارج از کشور بخواهم مقابله به مثل کنم.

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها