عضویت نمایندگان مجالس پاکستان همزمان با تظاهرات مخالفان تعلیق شد

کمیسیون انتخابات پاکستان روز سه‌شنبه و همزمان با تکاپوی احزاب جناح مخالف برای برگزاری تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور، عضویت 154 نفر از نمایندگان مجالس شامل چندین وزرای کابینه دولت را به حالت تعلیق درآورد.

عضویت نمایندگان مجالس پاکستان همزمان با تظاهرات مخالفان تعلیق شد
کد خبر: 459516
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۰۷:۵۶:۱۱

اعتمادآنلاین| رسانه‌های پاکستان به نقل از مسوولان کمیسیون انتخابات این کشور گزارش دادند: عضویت نمایندگان مجالس ملی، سنا و پارلمان‌های ایالتی به دلیل عدم ارائه جزئیات مربوط به دارایی‌های شخصی خود به این کمیسیون تعلیق شده است.

طبق قانون اساسی پاکستان، نمایندگان پارلمان پاکستان که تعداد آنان یکهزار و 195 نفر می‌باشد، باید تا پایان سپتامبر هر سال، لیست دارایی‌های خود را به این کمیسیون ارائه کنند، این مهلت تا پایان ماه دسامبر گذشته و در مرحله نهایی تا روز گذشته (18 ژانویه) نیز تمدید شده بود.

نمایندگان تعلیق شده شامل 3 سناتور، 48 عضو مجلس ملی و 103 نفر از نمایندگان مجالس چهار ایالات پاکستان می‌باشند.

در بین نمایندگان تعلیق شده پاکستان نام وزیران دریانوردی، علوم و فناوری و وزیر امور هماهنگی ایالات و ورزش نیز به چشم می‌خورد.

این درحالی است که جبهه مشترک جناح مخالف پاکستان موسوم به «جنبش دمکراتیک» قرار است امروز تظاهرات گسترده‌ای در شهر اسلام‌آباد برگزار و علیه آنچه که آنان مدعی تخلف حزب حاکم پاکستان در انتخابات عمومی سال 2018 هستند، مقابل کمیسیون انتخابات تجمع کنند.

پاکستان، نظام پارلمانی دارد و مردم این کشور برای انتخاب نمایندگان پارلمان‌های ایالتی و ملی این کشور، سوم مردادماه سال گذشته پای صندوق‌های رأی رفتند.

پس از انتخاب نمایندگان پارلمان، حزب پیروز (تحریک انضاف پاکستان) به رهبری «عمران خان» اقدام به تشکیل کابینه کرد.

کابینه ‌های ایالتی نیز وظیفه تشکیل حکومت‌های ایالتی را به‌عهده دارند و می‌توانند سروزیر هر ایالت را مشخص کنند.

در نظام سیاسی پاکستان، رئیس جمهوری این کشور نیز با رأی تمامی اعضای پارلمان‌های ایالتی و ملی و سنای پاکستان انتخاب می‌شود.

انتخابات پاکستان هر پنج سال یک ‌بار برگزار می‌شود و این نخستین باری است که سه بار پیاپی، 'انتخابات' تکلیف دولت پاکستان را مشخص می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها