کد خبر: 459583
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۵:۵۳
| |

تصمیم‌گیری درباره باغات تهران در جلسه غیرعلنی شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران تذکر یک عضو شورای شهر درباره بررسی باغ بودن یا نبودن برخی از اراضی شهری را مشروط به طرح آن در جلسه غیرعلنی هم اندیشی کرد.

تصمیم‌گیری درباره باغات تهران در جلسه غیرعلنی شورای شهر
کد خبر: 459583
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۵:۵۳

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پاسخ تذکر یک عضو شورای شهر را مشروط به بررسی در جلسه غیرعلنی هم اندیشی کرد. این موضوع پس از آن صورت گرفت که رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از بررسی مجدد برخی پرونده باغات که قرار بود از دستور بررسی خارج شود، انتقاد کرد.

حسن خلیل‌آبادی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تذکرش مبنی بر پرونده باغات عنوان کرد: حدود دو هفته پیش در این خصوص تذکری به هیئت رئیسه تقدیم کردم و مقرر شد به پرونده‌هایی که در گذشته بررسی و برخی به صدور پروانه و بعضی به دستور نقشه عوارض منجر شده‌اند و شرایط باغ برای آنها درنظر گرفته نشده است، ورود نکنیم.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده به پرونده‌هایی که پس از سال 89 به ما محول شده، ورود نکنیم و پرونده‌هایی که شامل این شرایط است به مناطق بازگردد، گفت: پیرو تذکرم، تصمیم بر این شد کمیسیون حقوقی، کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهردر این زمینه تصمیم‌گیری کنند، اما تاکنون نتیجه ابلاغ نشده است.


وی با بیان اینکه متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم که برخی از این پرونده‌ها به دستور جلسه بازگشته که این امر خلاف رویه حقوقی، منطقی و مغایر با وظیفه‌ای است که برعهده ما گذاشته شده است، گفت: رسیدگی به مواردی که در دوره پیش از ما به آن پرداخته و برای آن تصمیم‌گیری شده است، برای شهرداری هزینه ایجاد می‌کند، چراکه شهرداری باید خسارت پرداخت کند و به صلاح شهر نیست. از این رو در این خصوص تذکر دادم اما همچنان پاسخی از هیات رئیسه دریافت نکرده‌ام.


محسن هاشمی در واکنش به این تذکر گفت: تذکر شما در هیات رئیسه مطرح شده و به کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری واگذار شده است و هر زمان نتیجه از سوی این دو کمیسیون اعلام شود، در جلسه هم‌اندیشی با حضور اکثریت اعضا در این خصوص به گفت‌وگو می‌پردازیم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها