کد خبر: 459584
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۶:۵۹
| |

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی؛

جابه‌جایی مسافران دریایی 80 درصد کاهش یافت

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: با توجه به تشدید ویروس کرونا انجام سفرهای دریایی تنها در روزهای غیر پیک سال صورت می‌گیرد.

جابه‌جایی مسافران دریایی 80 درصد کاهش یافت
کد خبر: 459584
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۶:۵۹

اعتمادآنلاین| عباس نژاد مدیرکل اموردریایی سازمان بنادر و دریا نوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی بنادر کشور از جمله بندر شهید حقانی به سیستم وزارت بهداشت و درمان برای جلوگیری از ورود بیماران کرونایی کشور متصل شده‌اند، گفت: در تمامی بنادر‌ مسافری کشور از جمله بنادر مسافری جنوب کشور عملیات مسافرگیری و یا جابه‌جایی مسافران با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود و بلیت‌ شناورهای مسافری در این مسیر‌ها به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه فاصله اجتماعی در بخش مسافری شناور‌ها رعایت می‌شود و فاصله 1.5 تا 2 متری هم در هر شناور علاوه بر فاصله گذاری اجتماعی توسط مسئولان شناور‌ها رعایت می‌شود، ادامه داد: تمامی مبادی ورودی و خروجی خودرو‌ها و مسافران در این شناور‌ها ضدعفونی و نکات بهداشتی در این مسیر انجام و کنترل می‌شود و تمامی شناور‌ها در هر سفر بعد از هر مسافر گیری ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه دریایی کشور


عباس نژاد با بیان اینکه با توجه به وضعیت خاص امسال و شیوع ویروس کرونا بین 80 تا 90 درصد کاهش جابه‌جایی مسافر داشتیم، گفت: بسیاری از شناور‌ها به دلیل کمبود شدید مسافر فعال نیستند و بسیاری از جابه جایی‌ها از طریق بومی‌های این منطقه صورت گرفته است.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر ودریانوردی با تاکید براینکه با توجه به تعطیلی چند روزه ممکن است کمی میزان جابه جایی مسافران تشدید شود، اما تمامی این جابه جایی‌ها با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، تصریح کرد: تمامی مسافران در بخش دریایی باید در طول سفر از ماسک استفاده کنند و در شناور‌های مسافری همانند سایر شقوق حمل و نقلی فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود در بحث سفر‌های دریایی خارجی هم با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت معمول سفر دریایی خارجی انجام نمی‌شود.

عباس نژاد ادامه داد: در مسیر‌های داخلی حدود هفت مسیر شامل خارک - بوشهر و گناوه - بندرعباس - قشم و لارک - هرمز و بالعکس بین این جزایر مانند کیش-چارک و بندر آفتاب -کیش، داریم. همچنین یک سری هم خطوط بین المللی داشته‌ایم که عمدتا در مسیر امارات و کویت فعالیت می‌کنند که بعد از کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده سفر‌ها در بخش بین المللی به حداقل رسید؛ و این ناوگان تنها مسافران ایرانی را به ایران بازگرداند.

مدیرکل امور دریایی در پایان بیان کرد: هم اکنون در حوزه دریایی کشور تمامی دستور العمل‌ها حتی با افزایش ورود مسافران دریایی به شناور‌ها به صورت کامل و با نظارت بیشتری انجام می‌شود و تمامی بلیت‌ها هم به صورت الکترونیک صادر شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها