کد خبر: 459643
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۲:۴۹:۰۰
| |

منیره امینیان رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی می‌توان به پیشگیری از ابتلای به بیماری کمک کرد

منیره امینیان رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله ویروس کرونا دارد.

با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی می‌توان به پیشگیری از ابتلای به بیماری کمک کرد
کد خبر: 459643
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۲:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله ویروس کرونا دارد.

منیره امینیان با تاکید بر اینکه رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله ویروس کرونا دارد اظهار کرد: تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی است که شامل شش گروه اصلی غذایی (نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، شیر و فرآورده‌های آن، گوشت و تخم مرغ، و حبوبات و مغز دانه‌ها) می شود.

وی با بیان اینکه با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی می‌توان به پیشگیری از ابتلای به بیماری کمک کرد گفت: رعایت دستورات تغذیه ای در شرایط خاص به افزایش قدرت ایمنی بدن کمک می‌کند.

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از منابع ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، جوانه گندم، انواع مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌های در دسترس استفاده کنیم.

امینیان با بیان اینکه با توجه به این که پیاز خام حاوی ویتامین C است و می توان به صورت روزانه همراه با غذا استفاده کرد گفت: در تهیه سوپ یا آش از شلغم که حاوی ویتامین C می‌باشد، استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش ویتامین آ (A) و ای (E) در تقویت سیستم ایمنی بدن گفت: روزانه از منابع غذایی این دو ویتامین استفاده کنیم مانند هویج و کدوحلوایی و سبزی های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ های تیره رنگ کاهو همچنین استفاده از جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و کره نیز در جذب این دو ویتامین موثر است.

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر پرهیز از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و انواع سوسیس و کالباس، غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن افزود: با مصرف منابع غذایی حاوی ویتامیین D که شامل ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ است به افزایش سطح ایمنی بدن کمک کنیم. البته با توجه به کمبود این ویتامین در جمعیت ایران، توصیه می شود مکمل آن را با تجویز پزشک دریافت کنیم.

امینیان ادامه داد: جهت تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی حاوی آهن و روی (جگر، گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم مرغ، انواع سبزی، میوه ‌های تازه و خشک، انواع مغزها و حبوبات) استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مصرف شش تا هشت لیوان آب آشامیدنی سالم و یا سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می‌شود همچنین نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به حفظ ایمنی بدن و دفع سموم کمک می‌کند.

امینیان با بیان اینکه جهت افزایش سیستم ایمنی بدن سه وعده اصلی و دو یا سه میان وعده در روز مصرف شود یادآور شد: در شرایطی که فعالیت فیزیکی محدود شده مقدار غذای خورده شده نیز باید به نسبت کاهش یابد تا از ایجاد اضافه وزن و چاقی پیشگیری شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها