معاون وزیر آموزش و پرورش:
جمعآوری بخاریهای نفتی از مدارس ادامه دارد
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال 1396 تا 1399، بیش از 9300 فضای آموزشی در قالب حدود 46 هزار کلاس درس با زیربنای بیش از 6 میلیون مترمربع در سراسر کشور احداث و به بهره برداری رسیده که به طور میانیگن روزانه 31 کلاس درس با حدود 4200 مترمربع را شامل میشود.
اعتمادآنلاین| مهراله رخشانیمهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره وضعیت ساخت مدارس در دوران کرونا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشورمان، در روند احداث فضاهای آموزشی خللی ایجاد نشد و مطابق سنوات گذشته و با تلاش تمام همکارانم در ادارات کل نوسازی مدارس استانهای کشور، مطابق دستورالعملهای اعلامی ستاد کرونا، ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی با سرعت و دقت فراوان در حال انجام است. در سال 1399 تعداد 2 هزار و 487 پروژه آموزشی با 14 هزار و 863 کلاس درس و زیربنای حدود 2 میلیون مترمربع آماده و تحویل ادارات آموزش و پرورش میشود.
وی خاطرنشان کرد: در طول سال جاری به ترتیب استانهای خراسان رضوی با 1401 کلاس درس، خوزستان 1186 و سیستان و بلوچستان1060 کلاس درس بیشترین پروژههای قابل بهرهبرداری را به خود اختصاص داده اند.
رخشانی مهر گفت: با شروع بیماری کرونا، در واقع تلاش برای رشد احداث پروژههای آموزشی دوچندان شد و متناسب با اعتبارات تخصیصی، فضاهای مناسبی برای دانش آموزان عزیز کشورمان آماده و مهیا شد و به طور کلی جریان مدرسهسازی که امروز به عنوان یک نهضت در کشور تبدیل شده است، با جدیت پیش میرود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال 1396 تا 1399، بیش از 9300 فضای آموزشی در قالب حدود 46 هزار کلاس درس با زیربنای بیش از 6 میلیون مترمربع در سراسر کشور احداث و به بهرهبرداری رسیده که به طور میانیگن روزانه 31 کلاس درس با حدود 4200 مترمربع را شامل میشود.
وی در واکنش به این پرسش که چه اقداماتی در اولویت بوده که به خاطر شیوع کرونا متوقف شده است؟ گفت: شیوع کرونا هیچ وقفهای در کار ما ایجاد نکرد. فقط در روزهای ابتدایی سال که به دستور ستاد مقابله با کرونا عملیات اجرایی پروژهها چند روزی متوقف شد، در مابقی ایام سال، ساخت و ساز مدارس با تمام توان ادامه یافت. هرچند همین موضوع و تورم بالا باعث بروز مشکلاتی شد، اما وقفهای ایجاد نشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: علاوه بر این در بحث سرویسهای بهداشتی در مدارس نیز اهتمام و تلاش ویژهای صورت گرفت و با تاکید بیشتری دنبال شد.
رخشانی مهر در پاسخ به این سوال که اولویت در حال حاضر سازمان نوسازی مدارس کل کشور در زمینه بازسازی، تجهیز و تعمیر مدارس در چه زمینهای است؟ گفت: برنامههای سازمان نوسازی مدارس کشور مطابق اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری) در تامین فضاهای مورد نیاز در مناطق مختلف و همچنین بازسازی مدارس فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاومسازی پیش میرود.
وی تاکید کرد: در عین حال اما اگر بخواهیم کلی اولویتها را در نظر بگیریم، اولویت ما تکمیل و اتمام پروژههای نیمه تمام در کشور است که شامل پروژههای مشارکتی یا دولتی است.
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان اظهار داشت: به جز این موارد در بحث استانداردسازی سامانههای گرمایشی نیز با جدیت و اولویت طبق برنامه پیش رفتهایم و تمام بخاریهای نفتی را از مناطق دارای زیرساخت لازم جمع آوری کردیم و این روند تا حذف کامل بخاریهای گازی وشعله مستقیم از کلاسهای درس ادامه دارد.
منبع: ایلنا
دیدگاه تان را بنویسید