کد خبر: 459721
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

محمد بن سلمان در تلاش برای تغییر محور عربستان به سمت قطب بایدن

همزمان با مشخص شدن شکست دونالد ترامپ محمد بن سلمان کار تغییر سیاست‌های خود را نیز در راستای خواسته‌های مستاجر جدید کاخ سفید سرعت بخشیده است.

محمد بن سلمان در تلاش برای تغییر محور عربستان به سمت قطب بایدن
کد خبر: 459721
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با مشخص شدن شکست دونالد ترامپ محمد بن سلمان کار تغییر سیاست‌های خود را نیز در راستای خواسته‌های مستاجر جدید کاخ سفید سرعت بخشیده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه سعودی الوطن نوشت، شمار احکام اعدام صادرشده در دادگاه‌های عربستان به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

این روزنامه سعودی نزدیک به دربار این کشور خبر داد، احکام اعدام صادرشده در دادگاه‌های سعودی نسبت به سال 2019 بیش از 85 درصد کاهش یافته است.

به اعتقاد کارشناسان، دربار پادشاهی عربستان به محض مشخص شدن پیروزی جو بایدن و دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش خود را برای دور شدن از قطب ترامپ و نزدیکی به برنامه‌های جو بایدن سرعت بخشیده است.

در برهه اخیر و طی ماه آخر سال 2020 دادگاه‌های سعودی پرونده بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی این کشور را مختومه کرده و کوشیده‌اند تمامی این افراد به همان مدتی که تاکنون در زندان به سر برده‌اند محکوم و به سرعت از زندان آزاد شوند.

افرادی هم که حکم‌شان پیش از پیروزی بایدن صادر شده بود، در تجدید دادرسی بسیار سریع و برق‌آسا محکومیت‌شان تا لحظه و تاریخ تشکیل دادگاه تقلیل یافته و به سرعت از زندان آزاد می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها