آخرین جزییات از دومین واکسن ایرانی کرونا

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه واکسن تولیدی "انستیتو رازی" مجوز اخلاق گرفته است، گفت: تعداد داوطلبانِ تست انسانی برای هر واکسن تولیدی متفاوت است.

آخرین جزییات از دومین واکسن ایرانی کرونا
کد خبر: 459812
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و عضو کمیته واکسن‌ کرونا با اشاره به واکسن دوم کرونای ایرانی، بیان کرد: در رابطه با واکسن دوم که انستیتو رازی آن را تولید می‌کند، فقط می‌توانم بگویم که مجوز اخلاق گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که برای واکسن دوم هم 56 نفر داوطلب نیاز است؟ گفت: وقتی 56 نفر تست انسانی تمام شوند، این تست به چند صد نفر می‌رسد، اما برای هر واکسن این پروپوزال متفاوت است که بر اساس آن تعداد داوطلبان مشخص می‌شود.

قانعی افزود: هر کدام از واکسن‌ها با توجه به اینکه با چه پلتفرمی تهیه می‌شوند، بر اساس همان عوارض‌شان هم متفاوت خواهد بود، بنابراین بعضی عوارض بیشتر و بعضی کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: از الان هم هنوز فاز 3 تمام نشده تا این موارد را اعلام کنیم، باید فاز 3 تمام شود، گزارش‌های آن تهیه شود تا بتوانید در مورد این مسائل صحبت کنیم، حتی در مورد واکسن‌های خارجی که در کشورهای دیگر تولید می‌شود، فاز سه هیچکدام تمام نشده تا در مورد عوارض آنها بخواهیم به صورت جدی صحبت کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: در مورد واکسن اول ساخت ایران هنوز هیچ مشکلی گزارش نشده و هفته‌ی بعد گروه جدید داوطلب تست انسانی، واکسن اول کرونا دریافت می‌کند، همینطور پیش می‌رود تا به 56 نفر کامل برسد و تا اواخر این ماه این فاز تمام خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها