چند درصد دانشجویان کشور به کرونا مبتلا شدند؟

رییس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از ابتلای پنج درصد از دانشجویان به کرونا و بستری شدن 146 نفر در بیمارستان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون در کشور خبر داد.

چند درصد دانشجویان کشور به کرونا مبتلا شدند؟
کد خبر: 459836
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۰:۴۰:۱۱

اعتمادآنلاین| مجید صفاری نیا روز چهارشنبه در کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، پُر ریسک ترین گروه برای ابتلا به کرونا را دانشجویان اعلام کرد و افزود: در این دانشجویان تا 90 روز بعد از ابتلای آنها به کرونا 23 درصد عوامل روانشناختی دیده می شود.

وی ادامه داد: در این مدت 9 درصد خانواده دانشجویان هم به کرونا مبتلا شده اند.


رییس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: با حجم بزرگی از اختلالات روانشناختی مواجه هستیم که تبلور خود را در حوزه دانشجویی هم نشان می دهد. در این زمینه، یکی از نهادهای موفق در پیشگیری و کنترل کرونا وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان بود.


صفاری نیا تصریح کرد: با بررسی یک جامعه آماری 230 هزار نفری از دانشجویان مشخص شد پنج درصد دانشجویان به کرونا مبتلا شدند؛ اغلب این دانشجویان در منازل بستری و تحت درمان بودند و حدود 146 نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.


این روانشناس اجتماعی ادامه داد: نوع مداخله مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تا تیرماه 99 آرامش سازی و صبر است و به دانشجو باید حباب یا فاصله اجتماعی را تاکید کنیم. این مرکز در این مدت حضور در خانواده با بزرگسالان و عادی سازی روابط را تقویت کردیم اما در تقویت رابطه دانشجو با استاد ضعیف هستیم که باید تقویت شود.


به گفته وی، برنامه های ترم تحصیلی اینده مداخله دوم یعنی سازگاری دانشجو و دانشگاه ها فعال می شود.


رییس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: براساس نظرسنجی میان 23 هزار و 600 دانشجو، 61 درصد از آنها نگران ابتلای خانواده به کرونا و 40.7 درصد نگران ابتلای خودشان به کرونا بودند.

نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 صبح امروز با سخنرانی مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان، رییس دانشگاه تهران و معاون دانشگاه صنعتی شریف گشایش یافت.


صفاری نیا رییس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، منصوره السادات صادقی ریس کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 و حمید یعقوبی دبیر علمی این کنگره از سخنرانان برنامه های روز نخست هستند.

همچنین در ادامه آیین افتتاحیه، محمد مهدی گویا ریس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، نظرات و یافته های علمی را در خصوص کووید 19 بیان می کند.

در این همایش 2 روزه 6 نشست تخصصی، خدمات مشاوره و مددکاری دانشگاهها در دوران کرونا، خدمات بهداشتی و پیشگیری از کرونا در دانشگاه ها، چالش های آموزش مجازی از منظر دانشجویان و اساتید در دوران کرونا، ابعاد روان شناختی خانواده دانشجو در دوران کرونا، ابعاد جامعه شناختی و فرهنگی دانشجویان در ایام کرونا و آموزش مجازی دانشجو در دوران کرونا و پسا کرونا برگزار می شود.

اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید - 19 با هدف بررسی تاثیرات و پیامدهای بیماری کرونا بر دانشجویان و جامعه دانشگاهی، اول و دوم بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و به صورت حضوری و مجازی برپا می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها