کد خبر: 459849
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۱:۰۰:۲۶
| |

سالمندان گیلانی به منظور پیشگیری و مهار کرونا به صورت تلفنی غربالگری می‌شوند

مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سالمندان این استان برای پیشگیری و کنترل کرونا در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی به صورت غیرحضوری غربالگری می‌شوند.

سالمندان گیلانی به منظور پیشگیری و مهار کرونا به صورت تلفنی غربالگری می‌شوند
کد خبر: 459849
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۱:۰۰:۲۶

اعتمادآنلاین| مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سالمندان این استان برای پیشگیری و کنترل کرونا در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی به صورت غیرحضوری غربالگری می‌شوند.

او افزود: نیرو‌های بسیج، سپاه و بهورزان با پرسش سوال‌های مختلف از سالمندان، وضعیت سلامتی آنها را بررسی و در صورت علائم مشکوک، راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شناسایی و جداسازی بیماران، ارتقاء سطح آگاهی افراد، ردیابی بیماران و شناسایی تماس‌های نزدیک و همچنین ایجاد فضا‌های اقامتی سلامت برای قرنطینه از جمله برنامه‌های این طرح دانست.

نوروزی اظهار داشت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، افراد سالمند و افراد با نقص سیستم ایمنی، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای (دیابت، فشار خون، بیماری مزمن تنفسی و بیماران کلیوی) هستند که باید با جدیت و با برنامه ریزی دقیق مدیریت شود.

او تصریح کرد: تصریح کرد: در این مرحله در صورت نیاز تیم مراقبتی متشکل از پزشک، پرستار و نمونه گیر آزمایشگاهی به درب منازل افراد مراجعه می‌کنند و پس از معاینه و در صورت نیاز به انجام تست آزمایش، تست سریع (RPT) در همان محل انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها