کد خبر: 459922
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۴:۵۱:۰۸
| |

مایک پنس در مراسم خداحافظی ترامپ شرکت نمی کند

معاون رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا همچون قانون‌گذاران ارشد جمهوری‌خواه در مراسم تودیع دونالد ترامپ که امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد و در عوض در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا حضور پیدا می‌کنند.

مایک پنس در مراسم خداحافظی ترامپ شرکت نمی کند
کد خبر: 459922
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۴:۵۱:۰۸

اعتمادآنلاین| مایک پنس، معاون رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا اواخر امروز در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت می‌کند و معاونین به روزنامه واشنگتن پست گفتند که از نظر منطقی برای پنس دشوار است که در هر دو مراسم شرکت کند.

مراسم تحلیف جو بایدن در بخش غربی کنگره برگزار می‌شود، در حالی که مراسم تودیع دونالد ترامپ در پایگاه مشترک اندروز حدود 13 مایل آن طرف‌تر برگزار می‌شود. فاصله زمانی بین برگزاری این دو مراسم سه ساعت است و پنس به کاروان موتوری و هلی‌کوپتر دسترسی دارد، با این حال در مراسم ترامپ شرکت نمی‌کند.

براساس گزارشات، سازمان‌دهندگان مراسم تودیع ترامپ در تلاشند تا صندلی‌ها را پر کنند و به هر فرد دعوت شده پیشنهاد می‌دهند تا به همراه خود پنج مهمان بیاورند. چندین تن از کارمندان سابق ترامپ از جمله "جان کلی"، رئیس دفتر سابق ترامپ و "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ از شرکت در این مراسم امتناع کرده‌اند. این دو تن علی‌رغم انکه جزو منتقدان جدی ترامپ محسوب می‌شوند به مراسم تودیع وی دعوت شده‌اند.

رهبران جمهوری‌خواه کنگره نیز در مراسم تودیع ترامپ شرکت نخواهند کرد تا به عنوان بخشی از یک نمایش اتحاد دو حزبی به صورت دسته جمعی در مراسم تحلیف بایدن شرکت کنند.

"میچ مک‌کانل" و "کوین مک‌کارتی" جمهوری‌خواه به همراه "ناسی پلوسی" و "چاک شومر" دموکرات در مراسم مذهبی که در کلیسای "سنت متیو" برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

اما تصمیم مک‌کانل و مک‌کارتی برای گذراندن این زمان با بایدن بدین معناست که آنها مراسم تودیع ترامپ در پایگاه مشترک اندروز را از دست خواهند داد.

ترامپ مراسم تودیع خود را همزمان با روز مراسم ایراد سوگند جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا برگزار می‌کند. ترامپ نخستین رئیس جمهور در 150 سال گذشته است که در مراسم ایراد سوگند جانشینش شرکت نمی‌کند. هنگامی که بایدن رسما رئیس جمهور می‌شود، ترامپ در تفرجگاه "مارلاگو" خود در فلوریدا خواهد بود.

تصاویر این دو رهبر جمهوری‌خواه کنگره (میچ مک‌کانل و کوین مک‌کارتی) با بایدن بعید است که به بهبود روابطشان با ترامپ کمکی کند. این دو مرد در پی حمله شش ژانویه به کنگره، ترامپ را به تحریک مردمی که به ساختمان کنگره حمله کردند، کشته شدن پنج تن و تخریب اموال عمومی متهم کردند.

دعوت از رهبری کنگره برای شرکت در مراسم تحلیف بخشی از برنامه بایدن برای نشان دادن تفاوتش نسبت به ترامپ در آغاز ریاست جمهوری‌اش است.

ترامپ از انجام اقدامات سنتی در حین انتقال صلح‌آمیز قدرت خودداری کرده است. وی پس از انتخابات بایدن را برای صرف قهوه به کاخ سفید دعوت نکرد و در آستانه مراسم تحلیف از وی در مقابل در ورودی کاخ سفید استقبال نمی‌کند.

ترامپ همچنین اعلام کرد که در مراسم ایراد سوگند جو بایدن شرکت نمی‌کند. آخرین رئیس جمهوری که چنین کاری انجام داد "اندرو جانسون" در سال 1869 میلادی بود که وی نیز استیضاح شده بود.

کمی پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که در این مراسم حضور ندارد، باراک و میشل اوباما و همچنین بیل و هیلاری کلینتون اعلام کردند که در این مراسم شرکت می‌کنند. جورج بوش و همسرش لارا نیز حضور خود در این مراسم را تایید کرده‌اند. جیمی کارتر 96 ساله و همسرش روزالین 93 ساله به خاطر کرونا در این مراسم شرکت نمی‌کنند و این اولین مراسم تحلیف از سال 1977 میلادی است که آنها در آن حضور ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها