نقل مکان کامالا هریس به محل اقامت معاون رئیس جمهور

مایک پنس و خانواده او، محل اقامت معاونت ریاست جمهوری در رصدخانه نیروی دریایی ایالات متحده (نِیوال آبزِرواتوری) را در ناحیه واشنگتن، تخلیه کردند. کامالا هریس و همسرش، داگ امهوف به آنجا نقل مکان کرده‌اند، هرچند هنوز نه کاملا.

نقل مکان کامالا هریس به محل اقامت معاون رئیس جمهور
کد خبر: 460139
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۰:۴۱

اعتمادآنلاین| شارلوت پنس، دختر پنس، عکسی از پدر و مادرش در حال خروج از محل اقامت رسمی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

او در زیر این عکس نوشت: «آمریکا، از این امتیاز ویژه‌ای (که به ما دادید) ممنونم. دوستتان دارم. به شما اعتقاد دارم. تبریک به رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور. باشد که خداوند به شما آرامش، تعقل و در دوره خدمتتان قدری اوقات شاد بدهد.»

خانه‌ای که خانم و آقای امهوف، برای چهار سال آینده در آن اقامت خواهند کرد، ساختمانی 128 ساله است که در سال 1972، زمانی که نلسون راکفلر و جرالد فورد، معاون رئیس جمهور بودند، در آن اقامت داشتند. به گفته نیویورک تایمز، راکفلر در این بنا، ضیافت می‌داد اما در آن اقامت نکرد.

شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده است که معاون جدید رئیس جمهور و خانواده‌ او، به زودی به مقر رسمی معاونت نقل مکان نخواهند کرد.

یکی از مشاوران هریس به سی‌بی‌اس گفت علت تاخیر «ضرورت انجام کارهای ترمیمی در این بنا است که با خالی‌بودن آن آسانتر انجام می‌شود.» گفته می‌شود این عملیات شامل تعبیه دودکش‌های جدید است.

خانه معاون رئیس جمهور، در یک باغ 30 هزار متری است که یک بنای 850 متری دارد. این بنا شامل یک کتابخانه، آشپزخانه‌ای در زیرزمین و چندین اتاق خواب است. در سال 1893 که این بنا ساخته شد، محل اقامت نخستین رئیس رصدخانه نیروی دریایی ایالات متحده بود، اما از سال‌های 1920 تا هنگامی که محل اقامت رسمی معاون رئیس جمهور اعلام شد، فرماندهان عملیات نیروی دریایی آمریکا در آن اقامت داشتند.

تا پیش از آن که محلی برای اقامت معاونین رئیس جمهور اختصاص داده شود، آنها در دوره خدمت خود در این سمت، در خانه شخصی خود یا هتل زندگی می‌کردند. نظر تخصیص خانه‌ای به معاون رئیس جمهور، حداقل از سال 1923 و زمانی مطرح شد که همسر سناتور میسوری جان هندرسون، خانه‌ای جدید به عنوان گزینه احتمالی پیشنهاد کرد.

این خانه، همچنان به عنوان محل اقامت «موقت» معاون رئیس جمهور تلقی می‌شود. این اقدام در سال 1974 و به دنبال آن صورت گرفت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، صدها هزار دلار صرف تدابیر امنیتی در خانه‌های شخصی معاونان رئیس جمهور می‌کرد. برای نمونه، مبلغ 245 هزار دلار صرف تدابیر امنیتی خانه ریچارد نیکسون در دوره معاونت در زمان ریاست جمهوری اسپیرو اگنیو، و 81 هزار دلار برای خانه جرالد فورد در ویرجینیا هزینه شد. فورد پس از پرزیدنت اگنیو، در سمت معاونت ریچارد نیکسون قرار گرفت و بعدا خود رئیس جمهور شد.

در آن هنگام، کنگره مبلغ 315 هزار دلار به کارهای مرمت و نوسازی این خانه‌ها اختصاص داده بود.

نخستین معاون ریاست جمهوری که در واقع در رصدخانه نیروی دریایی اقامت کرد، والتر ماندیل بود که به دنبال پیروزی جیمی کارتر بر جرالد فورد در سال 1976، معاون او شد. چارلز دنیِر، کارشناس امنیت ملی به نشریه نیویورک تایمز می‌گوید «با مهمتر شدن مقام معاونت ریاست جمهوری در طول سال‌ها، به‌ویژه با انتخاب والتر ماندیل در این سمت در سال 1976، این خانه نیز از نظر تجهیرات و امنیت مرمت شد.... والتر ماندیل احتمالا یکی از موثرترین معاونان ریاست جمهوری آمریکا بود که کارتر او را در جریان همه‌چیز می‌گذاشت.»

هزینه ترمیم و نوسازی ساختمان به وسیله بنیاد اقامتگاه معاون رئیس جمهور و جمع‌آوری اعانه، تامین می‌شود و وظیفه اجرایی آن بر عهده نیروی دریایی است.

گفته می‌شود جورج دبلیو بوش که در سال‌های 1981 و 1989 و پیش از رسیدن به ریاست جمهوری، معاون رونالد ریگان بود، یک زمین بازی کوچک شنی برای انداختن نعل اسب و جاده‌ای کوتاه به رصدخانه نیروی دریایی، به آن افزود. نشریه هیل می‌نویسد معاون او دَن کوئِیل، به آن یک استخر شنا اضافه کرد که بعدا جو بایدن در مقام معاونت باراک اوباما، از آن استفاده کرد.

کامالا هریس، به عنوان نخستین زن، نخستین زن سیاهپوست و نخستین زن با تبار آسیای جنوبی، در مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا، با نقل مکان به این خانه، تاریخ‌ساز خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها