کد خبر: 460185
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ۰۸:۴۲:۰۰
| |

کارشناس هندبال:

اثبات تبانی کار ساده‌ای نیست/ طبس نباید سرنوشتش را به دو تیم دیگر می‌سپرد

حسن پروانه، کارشناس هندبال گفت: ممکن است 30 ثانیه آخر بازی شائبه برانگیز باشد اما اثبات تبانی بدون سند و مدرک کار ساده ای نیست و به نظرم باید تیم‌ها با یکسری مسائل همچون باخت کنار بیایند.

اثبات تبانی کار ساده‌ای نیست/ طبس نباید سرنوشتش را به دو تیم دیگر می‌سپرد
کد خبر: 460185
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پیشکسوت و کارشناس هندبال که بازی فولاد و فراز بام از سری رقابت‌های لیگ برتر هندبال را از نزدیک و در سالن تالار هندبال تماشا می‌کرد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شائبه تبانی در دقایق پایانی این بازی اظهار کرد: آخر بازی ممکن است شائبه برانگیز باشد و اتفاقاتی هم افتاده باشد اما اثبات آن کار ساده‌ای نیست. تیمی که یک گل جلو است در 30 ثانیه آخر دروازه‌بانش به آن شکل توپ را به حریف نمی‌دهد، اما این هم دلیلی بر اثبات تبانی نمی‌شود. اثبات این ادعا خیلی سخت است.

وی گفت: البته ممکن است آن اتفاقات در زمین بازی عادی باشد و موضوع تبانی به خاطر تصورات ذهنی افراد به سبب اشتباه بازیکنان و هیجان صعود اتفاق افتاده باشد. هیچ دلیل و سندی برای اثبات تبانی وجود ندارد. بنابراین به نظر من بهتر است تیم‌ها با یکسری مسائل از جمله باخت کنار بیایند. تیم طبس اصرار دارد که تبانی شده است. من با وجودی که بازی را دیده‌ام و گمان هم کنم که اتفاقی افتاده مدرکی برای اثبات تبانی ندارم.

کارشناس هندبال گفت: تیم زغال سنگ طبس نباید جلوی کیمیا کاشتی که به همه تیم‌ها امتیاز می‌داد به تساوی می‌رسید و بعد منتظر نتیجه بازی دو تیم دیگر می‌نشست. اگر صرف تساوی شائبه برانگیز باشد باید در آن بازی هم به دنبال شائبه تبانی گشت.

پیشکسوت هندبال گفت: تیم سپاهان با باخت هم صعود می‌کرد و تنها باخت فرازبام بود که سبب می‌شد تیم طبس صعود کند. فرازبام بازی را هم برده بود و سه گل جلو بود اما در نهایت بازی به تساوی کشید.

وی گفت: اکنون با همه این اتفاقات باید به صورت پادرمیانی این مشکل را حل و فصل کرد. اینکه این تهمت به هندبال بچسبد در آینده تاثیر بدی خواهد داشت و الگوی اشتباهی خواهد بود. نباید بگذاریم این مسائل در هندبال مطرح و بعد بدعت شود.

کارشناس هندبال در خصوص مشکلات بوجود آمده برای بازیکنان در این شرایط گفت: 99 درصد بازیکنان از این اتفاق آسیب خواهند دید، اکثر آن‌ها هم ملی‌پوش هستند. من در جلسه بررسی هم گفتم که چون سندی نیست نمی‌شود موضوع را اثبات کرد. تنها فیلم مسابقه موجود است که با آن تنها می‌توان گفت دروازه‌بان اشتباه کرده است و چیز دیگری را نمی‌توان ثابت کرد.

وی گفت: کمیته بررسی تشکیل شده است اما نمی‌دانم چرا آرا اعلام نمی‌شود. از طریق وزارت ورزش هم پیگیر این موضوع هستند چون در روز مسابقه نماینده وزارت در قسمت وی آی پی حضور داشت.

وی در ادامه گفت: تیم زغال سنگ طبس هم اگر در مقابل تیم کیمیا کاشت به تساوی نمی‌رسید به این امتیاز نیازی نداشت و می‌توانست به راحتی به مرحله بعد صعود کند. آنها نباید سرنوشت خود را به دست دو تیم دیگر می‌سپردند.

وی در خصوص اشکالات احتمالی جدول مسابقات لیگ برتر گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا مسابقات به صورت متمرکز انجام شد و همه تیم‌ها از قبل به این قوانین آگاه بودند و این قوانین را پذیرفته‌بودند. این قوانین را کسی تحمیل نکرده است. وقتی مسابقات به صورت متمرکز باشد چاره‌ای هم جز این نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها