کد خبر: 460266
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حواشی انتقال قدرت در کاخ سفید گزارش می‌دهد:

زیان نیم میلیون دلاری‌ ترامپ به دولت آمریکا / دکمه قرمزرنگ میز ترامپ اکنون ناپدید شده است

از نیم میلیون دلاری که ترامپ بعد از خروج از کاخ سفید روی دست مالیات‌دهندگان گذاشت تا راز دکمه قرمزرنگ میز ترامپ که از روی میز بایدن ناپدید شده است جزو حواشی چهل و ششمین نقل و انتقال قدرت در آمریکا  به شمار می‌رود.

زیان نیم میلیون دلاری‌ ترامپ به دولت آمریکا / دکمه قرمزرنگ میز ترامپ اکنون ناپدید شده است
کد خبر: 460266
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از نیم میلیون دلاری که ترامپ بعد از خروج از کاخ سفید روی دست مالیات‌دهندگان گذاشت تا راز دکمه قرمزرنگ میز ترامپ که از روی میز بایدن ناپدید شده است جزو حواشی چهل و ششمین نقل و انتقال قدرت در آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش اعتمادآنلاین، رفتارهای عجیب‌وغریب دونالد ترامپ تا ساعت 12 ظهر روز 20 ژانویه یعنی لحظه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید هم ادامه پیدا کرد و در حالی که او حاضر نشد در این مراسم شرکت کند، مشکلات و تبعات کارهایش همچنان خبرساز می‌شد.

به نوشته رسانه‌ها، برای اولین بار طی 150 سال گذشته غیبت رئیس‌جمهور سابق در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید، مسئولان برگزاری را با مشکل پروتکل نقل‌وانتقال کیف هسته‌ای مواجه کرد.

این کیف که به طور نامحسوس و شبه‌محرمانه در حین مراسم تحلیف بین آجودان‌های هسته‌ای 2 رئیس‌جمهور ردوبدل می‌شد، به سبب غیبت ترامپ به یکی از خبرسازترین بخش‌های این مراسم تبدیل شد.

به نوشته فرانس پرس، دونالد ترامپ در آخرین ساعات ریاست‌جمهوری‌اش کیف هسته‌ای معروف به «فوتبال» را نیز که حاوی عناصر ضروری برای انجام حمله هسته‌ای است و در هر شرایطی همراه رئیس‌جمهور آمریکاست با خود به پایگاه هوایی اندروز در نزدیکی واشینگتن برد، این در حالی است که کارت پلاستیکی‌ای را که کدهای هسته‌ای روی آن قرار داده شده و «بیسکت» نام دارد نیز با خود داشت.

در همین زمان یک آجودان نظامی دیگر با کیفی مشابه و با کارت کدهای دیگر در کنار جایگاه، مقابل کنگره نشسته بود.

به گفته این خبرگزاری، به محض اینکه ساعت 12 ظهر شد کدهای کیف همراه ترامپ باطل و کدهای کیف جدید فعال شد و بدین شکل مسئولان این مشکل را حل کردند.

از سوی دیگر خبر رسید کار نقل‌وانتقال قدرت در کاخ سفید نیم میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه به بار آورده است.

به نوشته رسانه‌ها، نظافت کاخ سفید برای استقبال از بایدن و بعد از خروج اسباب و اثاثیه خانواده دونالد ترامپ 500 هزار دلار هزینه در بر داشته است.

به گفته مسئولان، علاوه بر نظافت کامل تمامی کاخ سفید متضمن 132 اتاق در 6 طبقه و 600 پنجره، 35 حمام و دستشویی و پنج آشپزخانه به همراه تمامی آسانسورها و لوازم داخلی ضدعفونی شده‌اند.

در این میان، اولین حضور جو بایدن پشت میز ریاست‌جمهوری نیز حواشی خاص خود را داشت.

به نوشته رسانه‌ها، دونالد ترامپ یک دکمه قرمزرنگ روی میز خود داشت که روزنامه‌نگاران به شوخی آن را دکمه بمب هسته‌ای می‌نامیدند، اما در اولین حضور جو بایدن خبری از آن نبود.

به گفته کارمندان کاخ سفید، دونالد ترامپ شیفته نوشابه‌های گازدار است و این دکمه را برای حاضر کردن فوری یکی از این قوطی‌ها روی میز خود تعبیه کرده بود.

به گفته یکی از کارمندان، ترامپ بارها این شوخی را با مهمانان خود کرده بود و با اشاره به این دکمه آن را دکمه بمب هسته‌ای می‌خواند و بعد از لحظاتی آن را فشار می‌داد و جمع مهمانان را در شوک فرو می‌برد تا اینکه لحظاتی بعد پیشخدمت با چند قوطی نوشابه وارد اتاق می‌شد.

به نقل از اطرافیان ترامپ، او روزانه حداقل 12 قوطی نوشابه بدون قند می‌نوشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها