معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد؛

موارد شیوع ویروس کرونا در مناطق روستایی این استان افزایش یافته است

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اسفند سال گذشته که پیک شیوع کرونا را در استان شاهد بودیم، آمار مبتلایان در روستا‌های گیلان کمتر بود.

موارد شیوع ویروس کرونا در مناطق روستایی این استان افزایش یافته است
کد خبر: 460306
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ۱۷:۵۱:۵۹

اعتمادآنلاین| آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اسفند سال گذشته که پیک شیوع کرونا را در استان شاهد بودیم، آمار مبتلایان در روستا‌های گیلان کمتر بود.

او افزود: اما طبق بررسی‌های انجام شده موارد شیوع ویروس کرونا در مناطق روستایی استان گیلان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بنابراین اطلاع رسانی و آموزش همگانی برای رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش ابتلا به بیماری در این مناطق لازم و ضروری است.

حیدرزاده فعال کردن مراکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته و اجرای برنامه‌های غربالگری در حوزه بهداشت را مهمترین راهکار‌های شناسایی زودهنگام بیماران و پیشگیری از انتقال آنها به مراکز درمانی اعلام کرد.

او تصریح کرد: با اجرای دقیق بیماریابی و شناسایی به موقع موارد مشکوک (شبه آنفلوانزا و ...) و با ارائه خدمات بهنگام، جداسازی بیماران (مراقبت در منزل و یا ارجاع به بیمارستان) و همچنین ردیابی تماس در این مراکز، بار بیماران بستری در بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد و مراقبت با کیفیت از بیمار در منزل از سوی تیم مراقبتی انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فصل شیوع بیماری سرماخوردگی و وجود علائم مشابه اولیه آن با بیماری کرونا از مردم خواست: ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه علائم مشابه کووید 19 با 4030 تماس بگیرند یا به مراکز درمانی 16 ساعته مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها