«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

لاپورتا به دنبال ساخت یک ورزشگاه جدید برای بارسا / نامزد مدیریت باشگاه بارسلونا می‌گوید مسی را در این تیم نگه خواهد داشت

روزنامه‌های ورزشی اروپا در بیست و سومین روز از ماه ژانویه، صفحه اول خودشان را به فوتبال باشگاهی اختصاص دادند. رسانه‌های بریتانیایی به شکست لیورپول برابر برنلی پرداختند و روزنامه‌های ورزشی ایتالیا هم رقابت‌های سری A را بررسی کردند.

لاپورتا به دنبال ساخت یک ورزشگاه جدید برای بارسا / نامزد مدیریت باشگاه بارسلونا می‌گوید مسی را در این تیم نگه خواهد داشت
کد خبر: 460401
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ روزنامه‌های ورزشی اروپا در بیست و سومین روز از ماه ژانویه، صفحه اول خودشان را به فوتبال باشگاهی اختصاص دادند. رسانه‌های بریتانیایی به شکست لیورپول برابر برنلی پرداختند و روزنامه‌های ورزشی ایتالیا هم رقابت‌های سری A را بررسی کردند. در اسپانیا هم روزنامه‌های ورزشی، نگاهی به وضعیت بارسلونا و رئال مادرید، داشته‌اند. در ادامه این گزارش نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی قاره سبز.

***

لیگ برتر انگلیس روزهای حساسی را سپری می‌کند و رقابت تیم‌ها در صدر جدول به اوج خودش رسیده است. منچستریونایتد بعد از 3 سال دوری از صدر جدول، دوباره صدرنشین لیگ جزیره شده است. همشهری شیاطین سرخ، یعنی منچسترسیتی، بعد از یک افت کوتاه مدت، دوباره خودشان را پیدا کرده‌اند و با درخشش در لیگ جزیره، دوباره به بالای جدول رسیده‌اند. لسترسیتی، بدون هیاهو و در آرامش کامل، دیدارهای خودش را با برد به پایان می‌رساند و رقیبی جدی برای هر 2 تیم شهر منچستر است. در این میان اما وضعیت قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، چندان خوب نیست. شاگردان یورگن کلوپ، حالا در رده چهارم لیگ برتر هستند و با شکست برابر برنلی، شرایط خودشان را پیچیده‌تر از قبل کردند. شکستی که سوژه روزنامه‌های ورزشی بریتانیا هم شده است.

روزنامه «دیلی استار»، چاپ انگلیس، در صفحه اول خودش در بیست و سومین روز از ماه ژانویه، عکسی از یورگن کلوپ، مربی آلمانی لیورپول را منتشر کرده و نوشته است: «من گریه نمی‌کنم، اما باشگاه درخواست خرید مدافع را نشنید». این صحبت‌های کلوپ اشاره به مصدومیت ویرجیل فن‌دایک، مدافع هلندی لیورپول دارد. «دیلی استار» در ادامه نگاهی هم داشته به پیروزی ولورهمپتون، برابر چورلی در رقابت‌های FA کاپ.

«دیلی اکسپرس»، وضعیت سلامتی اندی ماری، تنیسور مشهور بریتانیایی را هم بررسی کرده است. این روزنامه نوشته، بعد از مثبت شدن تست کرونای اندی ماری، او از حضور در اولین گرنداسلم سال انصراف داده است. این روزنامه نوشته، شماره یک سابق جهان، امید داشت در رقابت‌های اوپن استرالیا حضور داشته باشد و غیبت سال گذشته خودش را جبران کند اما موفق به این کار نشد. ماری سال گذشته هم به دلیل مصدومیت، حضور در اوپن استرالیا را از دست داده بود. اندی ماری که در گرند اسام فرانسه و آمریکا حضور داشت، تلاش می‌کرد تا خودش را برای حضور در مسابقات استرالیا آماده کند اما درست چند روز قبل از پرواز به استرالیا، جواب تست کرونایش مثبت شد. طبق اعلام «دیلی اکسپرس»، ماری تلاش زیادی کرد تا خودش را به استرالیا برساند اما برگزارکنندگان این رقابت‌ها، از حضور او در ملبورن جلوگیری کردند. ماری دراین باره گفت: «من به استرالیا نمی‌روم. مذاکرات زیادی با برگزارکنندگان اوپن استرالیا داشتم اما تمام آنها بی‌نتیجه باقی ماند.»

1

روزنامه «استار»، دیگر روزنامه ورزشی بریتانیا هم نگاهی داشته به پیروزی ولورهمپتون، در FA کاپ و شکست لیورپول در لیگ برتر جزیره. این روزنامه اما خبر از بازگشت کانر مک گرگور، به رقابت‌های MMA داده و نوشته است: «مک در ماموریت». این روزنامه سعی کرده خبرهای این دیدار حساس را پوشش دهد.

مک گرگور در UFC 257، برابر داستین پوآیر، قرار می‌گیرد و روزنامه «استار اسپورت»، هم درباره این مبارزه نوشته: «مک گرگور و پوآیر، برای دومین بار است که برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و در صورت پیروزی در این دیدار، به مصاف حبیب نورماگومدوف، قهرمان سبک وزن جهان خواهند رفت.»

1

روزنامه «توتو اسپورت»، چاپ ایتالیا، با انتشار عکسی از میلیک، مهاجم ناپولی، نوشته: «میلیک سورپرایز یووه؟» تیتری که اشاره به مذاکره یوونتوس با این مهاجم دارد.

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت» هم با انتشار عکسی از آنتونیو کونته و استفانو پیولی، به پیشواز دربی میلان رفته است. دیداری که می تواند تکلیف سری A را مشخص کند.

1

روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، اولین روزنامه ورزشی اسپانیا است که در این گزارش آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه با انتشار عکسی از تمرین رئال مادرید نوشت: «بدون حاشیه، بدون زیدان، بدون راموس، بدون کارواخال، بدون ناچو و بدون والورده...»

تیتری که اشاره به مصدومیت بازیکنان رئال مادرید و مثبت شدن تست کرونای زیدان، مربی فرانسوی رئال مادرید دارد.

1

روزنامه «as»، دومین روزنامه ورزشی اسپانیا است که آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه با انتشار عکسی از دیوید بتونی، دستیار اول زیدان در رئال مادرید، نوشته: «وضعیت مرزی» تیتری که اشاره به مثبت شدن تست کرونای زیدان، مربی فرانسوی رئال مادرید دارد. حالا مادرید بدون زیدان و چند بازیکن اصلی خودش، باید امشب به مصاف آلاوس برود.

1

روزنامه «موندو»، چاپ اسپانیا، عکسی از داوید آلابا، مدافع بایرن مونیخ و سرخیو آگوئرو، مهاجم منچستر سیتی، را در صفحه اول خودش منتشر کرده و از پیشنها بارسلونا به این بازیکنان خبر داده است. این روزنامه در گزارشی نوشته قرارداد مهاجم آرژانتینی سیتی، به پایان رسیده و بارسلونا می تواند او را به خدمت بگیرد. قرارداد آلابا هم 6 ماه دیگر به اتمام می‌رسد و بارسلونا می‌تواند با این بازیکن وارد مذاکره شود. هرچند آلابا، از رئال مادرید هم پیشنهاد دارد و روزنامه‌های مادریدی خبر از توافق این بازیکن با مادرید داده بودند اما خوان لاپورتا، نامزد ریاست باشگاه بارسلونا، اعلام کرده بود که این انتقال قطعی نشده است و بارسلونا هنوز شانس این را دارد تا آلابا را به خدمت بگیرد.

1

روزنامه «اسپورت» با انتشار عکسی از عثمان دمبله، بازیکن فرانسوی، بارسلونا نوشته: «دمبله، محرمانه». این روزنامه در گزارشی درباره وضعیت دمبله نوشته: «تمدید با بارسلونا یا فروش». هرچند دمبله در زمان حضور در بارسلونا مصدومیت‌های زیادی داشته، اما حالا تبدیل به یک بازیکن مهم برای بارسلونا شده است. قرارداد او در سال 2022 به پایان می‌رسد و باید منتظر ماند و دید رئیس جدید بارسلونا، که به زودی انتخاب می‌شود، چه برنامه‌ای برای دمبله خواهد داشت.

1

روزنامه «اسپورتیو»، چاپ کاتالان، هم دیگر روزنامه ورزشی است که در این گزارش بررسی می‌کنیم. این روزنامه مصاحبه‌ای با خوان لاپورتا، نامزد ریاست بارسلونا، انجام داده است. لاپورتا که یکی از موفق‌ترین مدیران بارسلونا در سال‌های اخیر بوده، در این مصاحبه صحبت‌های جالبی درباره برنامه‌هایش در بارسلونا انجام داده است. او در این گفت‌وگو، خبر از ساخت یک ورزشگاه جدید برای بارسلونا داده است. او گفته علاقه دارد این ورزشگاه جدید در صد و بیست و پنجمین، سال تاسیس بارسلونا با حضور لیونل مسی، افتتاح شود. رویایی جاه‌طلبانه که می‌تواند هواداران بارسلونا را خوشحال کند.

خوان لاپورتا در پاسخ به این سوال که چرا می‌خواهد به بارسلونا بازگردد، گفت: «من بارسلونا را دوست دارم. من بر می‌گردم زیرا انگیزه زیادی برای تغییر وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم، دارم. من این کار را قبلاً در سال 2003 انجام داده‌ام. فکر می‌کنم می‌توانم باشگاه را به موفقیت برسانم و از نظر مالی دوباره پایدار کنم. من بر می‌گردم زیرا می‌خواهم شادی دوباره به بارسلونا بازگردد. ما سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و مشتاقانه منتظر تجربه دوباره شکوه بارسلونا هستم. کاتالان‌ها بسیار مبارز هستند. ما هرگز تسلیم نمی‌شویم. این بخشی از روحیه ماست.»

لاپورتا، در پاسخ به این سوال که برخی حضور او در بارسلونا را بازگشت به عقب می‌دانند، گفت: «کسب شش عنوان قهرمانی، پیروزی 6 بر 2 در برنابئو و عنوان بهترین باشگاه جهان بازگشت به عقب است؟»

لاپورتا درباره وضعیت مالی بارسلونا نیز گفته: «درآمدهای باشگاه 300 میلیون کاهش یافته است و این موضوع باید برعکس شود. وضعیت مالی بارسلونا نیاز به تغییر دارد و ما می‌دانیم چگونه این کار را انجام دهیم. باید درآمدهای جدید برای باشگاه ایجاد کنیم و به خوبی می‌دانیم این منابع را از کجا تامین کنیم. هواداران در پاییز 2021، به استادیوم‌ها باز می‌گردند. آنها مالک باشگاه هستند و ما هم به دنبال شادی آنها هستیم. مدیریت قبلی، هزینه‌های زیادی به باشگاه متحمل شده است و باید تلاش کنیم تا باشگاه از وضعیت خارج شود. باید بر روی درآمدهای جدید متمرکز شویم. وضعیت بازار این اجازه را به ما می‌دهد تا درآمدهای جدید ایجاد کنیم.»

لاپورتا درباره کومان و ژاوی هم گفته: «کومان مربی بارسا است. او با تیم قرارداد دارد و تلاش می‌کند بهترین عملکرد را در بارسلونا داشته باشد. ژاوی روزی مربی بارسا خواهد شد. من او را می‌شناسم و حضور دوباره در بارسلونا در ذهنش است. او در حال آماده شدن برای مربیگری است و این همان چیزی است که دوست دارد. اما باید اجازه بدهیم که کومان کارش را در بارسلونا انجام دهد.»

لاپورتا، آرزوهای بزرگی برای بارسلونا دارد. او درباره یکی از این آرزوها گفته: «من دوست دارم بتوانم استادیوم جدیدی برای بارسلونا، درست کنم و همزمان با صد و بیست و پنجمین سال تاسیس باشگاه، آن را افتتاح کنم. افتتاحی که توسط لئو مسی انجام می‌شود. داستان مسی و بارسلونا نمی‌تواند به پایان برسد.»

صحبت‌های لاپورتا درباره ساخت ورزشگاه جدید و افتتاح آن توسط مسی، نشان از آن دارد که این نامزد ریاست بارسلونا به دنبال نگه داشتن مسی در این تیم است.

لاپورتا درباره ادامه حضور مسی در بارسلونا هم گفت: «بارسلونا نیاز به رئیس دارد. مسی از اول ژانویه می‌تواند با هر باشگاهی که خواست مذاکره کند و به همین خاطر باید مدیرعامل باشگاه مشخص شود تا هرچه زودتر با لیونل مسی وارد مذاکره شود و او را متقاعد به تمدید قرارداد کند. داستان مسی و بارسلونا نمی‌تواند پایان یابد.»

1

روزنامه «اکیپ» فرانسه هم آخرین روزنامه‌ای است که بررسی می‌کنیم. این روزنامه عکسی از شادی بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن را منتشر کرده و نوشته است: «قهرمانان برتر». تیتری که اشاره به درخشش دوباره این تیم در لیگ فرانسه دارد.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها