کد خبر: 460410
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۱۱:۳۳:۴۸
| |

دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان:

حزب الله دخالتی در تشکیل کابینه دولت ندارد

دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای هرگونه مداخله حزب‌الله در روند تشکیل کابینه دولت جدید و تصمیمات ریاست جمهوری این کشور را تکذیب کرد.

حزب الله دخالتی در تشکیل کابینه دولت ندارد
کد خبر: 460410
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۱۱:۳۳:۴۸

اعتمادآنلاین| دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان بیانیه‌ای را درباره گفت‌وگوها درباره تشکیل کابینه دولت جدید این کشور به ریاست سعد حریری منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: تجزیه و تحلیل‌ها و مقالات اخیر درباره موضع میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در مورد مسئله تشکیل دولت با این هدف منتشر شده‌اند که میشل عون را عامل مانع‌تراشی در روند تشکیل دولت و نخست‌وزیر مکلف جلوه دهند.

ریاست جمهوری لبنان در ادامه تأکید کرد: دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان تمامی این اخبار را تکذیب و اعلام می‌کند که خواستار اختصار یک سوم اعضای کابینه به حزب رئیس جمهور نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ادعاهای زیادی درباره مداخله و سنگ‌اندازی جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی و فراکسیون "لبنان قوی" در مسیر تشکیل دولت مطرح شده است اما باسیل به هیچ وجه در این مسئله مداخله نکرده است. برخی نیز مدعی هستند که حزب الله رئیس جمهور را در مسئله تشکیل دولت تحت فشار قرار می دهد اما این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد و حزب الله در هیچ یک از تصمیمات ریاست جمهوری به ویژه مسئله تشکیل دولت مداخله نکرده و حزب‌الله مواضع سیاسی خاص خود را دارد که آن را بیان می‌کند.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان همچنین اعلام کرد که انتخاب وزیران و توزیع پست‌های وزارتی به استناد بند چهارم ماده 53 و بند دوم ماده 64 قانون اساسی حق انحصاری نخست وزیر نیست و رئیس جمهوری حق قانونی دارد که پیش از امضا، کابینه را به طور کامل تایید کند. همچنین بر عهده رئیس جمهور نیست که دعوت از نخست‌وزیر مکلف برای حضور در کاخ بعبدا را چندین بار تکرار کند و این درحالی است که بعبدا همچنان منتظر حضور نخست‌وزیر مکلف است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها