متن کامل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر شد

دولت به منظور بازتاب شایسته تصمیمات و تلاش‌های مستمر و مؤثر ستاد ملی مقابله با کرونا و تأمین حقوق مردم بر آگاهی از حقوق و تکالیف خود اقدام به انتشار متن کامل مصوبات این ستاد کرد.

متن کامل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر شد
کد خبر: 460475
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۱۴:۰۷:۲۷

اعتمادآنلاین| دولت در راستای تسهیل عمومی به متن کامل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و بازتاب شایسته تصمیمات و تلاش‌های مستمر و مؤثر این ستاد و تأمین حقوق مردم بر آگاهی از حقوق و تکالیف خود و نیز تقویت همسویی دستگاه‌ها در اجرای تدابیر اتخاذ شده، اقدام به بروز رسانی و انتشار مجموعه مصوبات ستاد تا پایان جلسه پنجاهم (اسفند 1398 تا دی 1399) که از سوی معاونت امور دولت دفتر هیئت دولت گردآوری شده، در پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت کرده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا در اواخر سال 1398 با توجه به سرعت شیوع و کشندگی بالای ویروس کرونا و ضرورت اتخاذ تدابیر هم افزا و هم گرای دستگاه‌ها برای کنترل این بیماری و پیامد‌های آن، از سوی شورای عالی امنیت ملی کشور با صدور مصوبه‌ای تشکیل گردید.

در تحلیل و تفسیر مصوبات ستاد یاد شده، تأکید بر این نکته لازم است که روح کلی مصوبات بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ستاد، پیشگیری از شیوع کرونا از طریق کاهش مواجهه حضوری مردم (فاصله گذاری اجماعی) و کنترل پیامد‌های ناشی از این فاصله گذاری است. در واقع، به دلیل آنکه کاهش حضور فیزیکی افراد باعث محدودیت در انجام فعالیت‌های روزمره عمومی و خصوصی می‌شود، ستاد ملی مقابله با کرونا بر مبنای شرایط اضطراری حادث، تصمیم گیری نموده که لازمه این امر، در مواردی تعلیق یا توقف موقت اجرای برخی از احکام قانونی بوده است.

در این مجموعه، مصوباتی که تاکنون در اختیار دفتر هیئت دولت قرار گرفته است، تنظیم و تدوین گردیده و در عین حال، قوانین و مقررات مرتبط با برخی از مصوبات یادشده به صورت تنقیحی در پاورقی مصوبه ذکر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها