شکارچیان 54 مرغابی وحشی در خلیج گرگان دستگیر شدند

شکارچیان غیرمجازی که اقدام به کشتار 54 قطعه مرغابی وحشی در خلیج گرگان کرده بودند با ردگیری محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز دستگیر شدند.

شکارچیان 54 مرغابی وحشی در خلیج گرگان دستگیر شدند
کد خبر: 460765
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۹:۱۳:۵۴

اعتمادآنلاین| رییس اداره محیط زیست بندرگز روز دوشنبه گفت: از این 2 شکارچی لاشه 52 مرغابی از نوع پرلا و 2 مرغابی سرسبز کشف شد و متهمان با تشکیل پرونده به محکمه قضایی معرفی شدند.

وحید عرب امیری اظهار داشت: این شکارچیان با استفاده از یک قایق تفریحی در حال شکار بودند که با هماهنگی دادستان شهرستان دستگیر شدند.

مرغابی سرسبز و پرلا در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان پرنده مهاجر حضور دارد.

این پرنده در مناطق تالابی، نیزارها، سواحل دریا و مصب رودخانه‌ها زیست و روی زمین، لابلای علفها یا در میان درختان آشیانه می‌سازد.

رییس اداره محیط زیست بندرگز همچنین گفت: همکاری نهادهایی همچون مرزبانی و نیروی انتظامی این شهرستان در مقابله با شکارچیان غیرمجاز دستاوردهای خوب زیست محیطی داشته است.

زیستگاه‌های آبی بندرگز در کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به‌فرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها