کنگره آمریکا همچنان محصور در میان فنس و سیم خاردار

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که با پایان یافتن مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا، فنس‌ها و موانع اطراف کاخ سفید برچیده شده اما ساختمان کنگره همچنان در میان فنس‌ها و سیم خاردار محصور است.

کنگره آمریکا همچنان محصور در میان فنس و سیم خاردار
کد خبر: 460788
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۸:۵۹:۱۱

اعتمادآنلاین| خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که به دنبال برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» در محوطه کنگره و همچنین کاخ سفید، و به خاطر نگرانیهای امنیتی شدید دور تا دور محوطه برگزاری تحلیف با فنس و سیم خاردار احاطه شده بود.

براساس این گزارش، با پایان مراسم تحلیف، فنسها و بلوک‌های سیمانی اطراف کاخ سفید جمع شده است اما فنسها و موانع اطراف ساختمان کاپیتول هیل که در روز ششم ژانویه مورد حمله هواداران «دونالد ترامپ» قرار گرفته بود همچنان سرجای خود باقی است.

اسپوتنیک گزارش داد، خیابان‌های «کی استریت» و «آی استریت» پاکسازی شده است و هم اکنون ترافیک در آن جریان دارد. اما ساختمان کنگره و اطراف ساختمان دیوان عالی آمریکا همچنان فنس کشی شده است و این فنسها تا خیابان پنسیلوانیا ادامه دارد. خیابان پنسیلوانیا ساختمان کنگره را به کاخ سفید وصل می‌کند.

ژنرال «دنیل هاکانسن» روزشنبه به خبرنگاران گفت که حدود 200 نفر از نیروهای گارد ویژه که برای تامین امنیت مراسم تحلیف در واشنگتن مستقر شده‌ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی همچنین گفت که از 25 هزار نیروی ویژه 15 هزار نفر واشنگتن را ترک میکنند، 3600 نیروی دیگرمنتظر دستور هستند و 7000 نظامی گارد ملی نیز حداقل تا ماه مارس (فروردین 1400) در پایتخت این کشور باقی می‌مانند تا با تهدید ناشی از «افراطگرایی دست راستی» مقابله کنند.

به دنبال حمله ششم ژانویه (17 دی ماه) تعدادی از طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به کنگره آمریکا در واپسین روزهای حضور او در این منصب، وزارت دفاع (پنتاگون) نظامیان گارد ملی را به واشنگتن دی سی اعزام کرد و همچنین به منظور تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن، 25000 نیروی گارد ملی در پایتخت مستقر شدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها