کد خبر: 460801
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۹:۴۱:۴۰
| |

حسن تفتیان بعد از قهرمانی در رقابت‌های داخل سالن فرانسه:

هدف اصلی من المپیک توکیو است

حسن تفتیان، دونده 100 متر المپیکی ایران، شروع متفاوتی برای توکیو داشت. هر چند دیر اما بد نیست. او یک هفته بعد از تمرین، ارزیابی اولیه‌اش را با قهرمانی 60 متر داخل سالن فرانسه تمام کرد.

هدف اصلی من المپیک توکیو است
کد خبر: 460801
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۹:۴۱:۴۰

اعتمادآنلاین| حسن تفتیان، دونده 100 متر المپیکی ایران، شروع متفاوتی برای توکیو داشت. هر چند دیر اما بد نیست. او یک هفته بعد از تمرین، ارزیابی اولیه‌اش را با قهرمانی 60 متر داخل سالن فرانسه تمام کرد. سریع‌ترین دونده که 26 دی برای شروع اردوی ماهه‌اش به پاریس رسید، قرار بود در هفته اول برای ارزیابی مربی فرانسوی‌اش از او تمرین کند که روز آخرش با ثبت رکورد 6 ثانیه و 68 صدم ثانیه و قهرمانی تمام شد. اتفاقی که طبق آمادگی نه‌چندان زیادش برای شروع خوب بود.

قهرمانی برایم خیلی ارزش دارد


قهرمانی در هفته اول تمرین برای حسن تفتیان ارزش دارد. خودش می‌گوید: «من سه ماه در ایران تنها تمرین می‌کردم، به محض ورودم به پاریس کار را جدی شروع کردم. قرار شد در اولین مسابقه شرکت کنم تا مربی‌ام مرا ارزیابی کند. فکر می‌کنم با برنامه تمرینی که دارم نتیجه خوبی گرفتم. این قهرمانی برایم خیلی ارزش دارد و رکوردم هم طبق آمادگی بدنی‌ام خیلی خوب بود. البته مربی‌ام یکسری ضعف‌ها و اشکالات را درآورد و باید روی آنها کار کنم. در واقع مسابقات تدارکاتی برای محک و ارزیابی خودم است تا مربی‌ام تا بهتر عیار کار دستش بیاید.»

مربی‌ام خیلی راضی نبود


اما برخلاف دونده سرعتی، اونتانن گای خیلی از نتیجه راضی نشده. البته مرد فرانسوی می‌داند که شاگردش دیر کار جدی را شروع کرده: «من با اینکه قهرمان شدم اما مربی‌ام نه خیلی ناراضی بود و نه خیلی راضی؛ چراکه دیر به اردو رسیدم و تمرین را از وسط کار با مربی‌ام شروع کرده‌ام. در واقع من 3، 4 ماه اول فصل تمرین زمستانی را از دست داده‌ام و عقب مانده‌ام. من حالا مثل بچه مدرسه‌ای هستم که سه ماه اول کلاس را از دست داده و باید بیشتر کار کنم تا عقب‌ماندگی‌ام را جبران کنم.»

استارتم مشکل دارد


به نظر مربی فرانسوی، دونده 100 متر المپیکی ایران اول از استارت باید شروع کند: «مربی‌ام بعد از مسابقه گفت در استارت خوب نبودی و باید بیشتر کار کنی. جای کار زیاد است و باید بیشتر تمرین کنم، چراکه مسابقات مهمی دارم و هرقدر تمرین کنم کم است. امیدوارم از فرصت‌ها بهترین استفاده را ببرم. تا بتوانم عقب‌ماندگی‌ام را جبران کنم تا خوب پیش بروم و با رفع ضعف‌هایم نتایج خوبی بگیرم.»

می‌خواهم روز به روز بهتر شوم


قهرمانی در اولین مسابقه داخل سالن فرانسه شروع خوب برای کار سختش است: «من با این قهرمانی تازه استارت زدم. دو تا سه مسابقه دیگر هم دارم که طبق برنامه در آن می‌دوم تا روز به روز بهتر شوم. همین‌طور پیش می‌روم تا قهرمانی آسیا که مهترین مسابقه این فصلم است و بعد هم المپیک.»


حسن تفتیان طبق توافق با فدراسیون برای تمرین زیر نظر مربی فرانسوی‌اش تمریناتش را مقطعی اما بدون دغدغه در پاریس انجام می‌دهد: «برنامه‌ریزی خیلی دقیق انجام دادیم و با فدراسیون هم مطرح کرده‌ام. امیدوارم طبق برنامه پیش بروم. ما حداقل‌ها را درنظر گرفته‌ام و حداقل زمان‌هایی که باید زیر نظر مربی‌ام تمرین کنم‌؛ من با پایان اردوی اول در 8 اسفند به تهران برمی‌گردم و 21 روز در ایران تمریناتم را ادامه می‌دهم و دوباره 29 اسفندماه به پاریس برمی‌گردم تا هم تمریناتم را ادامه دهم و هم در 2 تا 3 مسابقه 100 متر خودم را محک جدی قبل از قهرمانی آسیا بزنم. بعد هم قهرمانی آسیا را دارم و بلافاصله با پایان مسابقه‌ام به فرانسه می‌روم تا فاز جدید تمرینات را برای المپیک شروع کنم.»

امیدوارم طبق برنامه پیش برویم


او همه فکر و ذکرش رقم زدن اتفاقات جدید است: «امیدوارم کار طبق برنامه پیش برود. من و فدراسیون همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین شرایط را داشته باشم و آنها هم قول را هم داده‌اند تا همه چیز برای المپیک به خوبی پیش برود و همه به عنوان تیم بزرگ موفقیت در رقابت‌های بین‌الملل را جشن بگیریم.»


منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها