دیپلمات ارشد کره شمالی در سفارت کویت به کره جنوبی گریخت

آژانس خبری یونهاپ کره جنوبی امروز (دوشنبه) گزارش کرد، یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی که به عنوان کاردار در سفارت کشورش در کویت کار می‌کرد، به همراه خانواده‌اش به کره‎‌جنوبی پناهده شده است.

دیپلمات ارشد کره شمالی در سفارت کویت به کره جنوبی گریخت
کد خبر: 460858
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۲:۳۷:۰۷

اعتمادآنلاین| این آژانس خبری کره جنوبی اعلام نکرد که «ریو هیون وو»، کاردار سفارت کره شمالی در کویت دقیقا چه زمانی به همراه خانواده‌اش به کره جنوبی فرار کرده و گزارش کرد که آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی نیز از اظهارنظر در این باره امتناع کرده است.

به گزارش رسانه‌های خبری کره جنوبی، این فرار می‌تواند احتمالا سپتامبر 2019 اتفاق افتاده باشد اما تاکنون محرمانه باقی مانده بود.

پدر همسر کاردار سفارت کره شمالی در کویت رئیس سابق دفتر 39 بوده که یک بخش در حزب حاکم کارگران کره شمالی و محل مدیریت منابع مالی برای مقام‌های ارشد این کشور است و از آن برای خرید ارزهای خارجی و وسایل لوکس استفاده می‌شود.

این نخستین بار نیست که یک دیپلمات کره شمالی به کره جنوبی فرار می‌کند. در 2019، سفیر سابق این کشور در ایتالیا به نام «جو سونگ جیل» با خانواده‌اش کمی پس از آنکه فهمید پیونگ یانگ قصد دارد تا او را تغییر دهد، به کره جنوبی فرار کرد.

یک دیپلمات ارشد سابق کره شمالی و معاون سابق سفیر این کشور در انگلیس نیز به نام «تائه یونگ هو» با خانواده‌اش در 2016 به کره جنوبی گریخت و اکنون قانونگذار در پارلمان این کشور و مسئول کمیته اطلاعات است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها