کد خبر: 460908
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۵:۲۲:۴۷
| |

معاون بندری سازمان بنادر مطرح کرد؛

چه میزان شکر در انبار‌های بنادر کشور وجود دارد؟

فرهاد منتصرکوهساری، معاون بندری سازمان بنادر گفت: 101 هزار تن شکر در بنادر کشور وجود دارند و هیچ مشکلی از لحاظ وجود کالای اساسی در انبار و بنادر کشور وجود ندارد.

چه میزان شکر در انبار‌های بنادر کشور وجود دارد؟
کد خبر: 460908
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۵:۲۲:۴۷

اعتمادآنلاین| فرهاد منتصرکوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه بنادر کشو مرکز نگهداری کالا نیستند و مرکز گذار هستند، اظهار کرد: بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در انبار‌ها و سیلو‌های غلات و مراکز نگهداری و مخازن کالا‌ها وجود دارند.

او ادامه داد: حدود 539 هزار تن کالا با 17 فروند کشتی الان در پای اسکله‌ها در حال تخلیه هستند و همچنین حدود 660 هزار تن با 15 فروند کشتی در لنگرگاه وجود دارند که منتظر هستند اسناد آن‌ها کامل شود و پهلو داده شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بحث غلات و خانواده غلات بیشترین حجم از کالاها را در بنادر کشور داریم، افزود: در بحث خانواده غلات از جمله گندم، جو، سویا، شکر و روغن خام کالا‌هایی وجود دارد که 2 میلیون و 360 هزار تن آن ذرت و حدود 504 هزار تن آن سویا است که بیشترین حجم را به خود اختصاص داده و حدود 304 هزار تن روغن خام هم در مخازن روغن ذخیره شده است.


کوهساری بیان کرد: در صورتی که بخش خصوصی و دولتی فرآیند ترخیص در گمرکات را انجام دهند هیچ مشکلی برای خروج و یا بارگیری کالا توسط بنادر وجود ندارد.

او درباره وضعیت ذخیره شکر هم گفت: 101 هزار تن شکر در انبار‌های ما وجود دارد و هیچ کمبودی از لحاظ واردات کالای اساسی در انبار‌های بنادر کشور نداریم چرا که پاسخگوی نیاز ما در کشور است.

5 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارند


کوهساری تصریح کرد: حدود 5 میلیون و 300 هزار تن کالای اساسی در بنادر پای اسکله‌ها، لنگرگاه‌ها و مخازن روغنی ما وجود دارد و در صورتی که بخش خصوصی و دولتی فرآیند ترخیص آن‌ها را انجام دهند مشکلات در خصوص این کالاها در کشور رفع می‌شود.

معاون بندری سازمان بنادر با بیان اینکه برخی از کالا‌ها در بنادر کشور ماندگاری بیش از 2 ماه دارند، افزود: برخی از صاحبان کالا در ابتدا اقدام به واردات کالا می‌کنند بعد از آن، مراحل ثبت سفارش و یا دریافت ارز از بانک مرکزی را انجام می‌دهند که این خود باعث افزایش زمان ماندگاری کالا می‌شود.

او افزود: برخی از صاحبان کالا با توجه به بالا بودن هزینه نگهداری کالا در کشتی اقدام به تخلیه کالاها در بنادر می‌کنند، چرا که انبار‌های بنادر ایمن‌تر و ارزان‌تر هستند.

کوهساری با بیان اینکه کالای اساسی که وارد کشور و بنادر ما می‌شوند باید استانداردشان از لحاظ کیفیت توسط موسسات استاندارد تایید شود، تصریح کرد: هم اکنون در بسیاری از انبار‌های بنادر ما ذرت تاریخ مصرف گذشته وجود دارند که هم اکنون متروکه شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها