کد خبر: 461077
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۰:۰۹
| |

ّفروش 680 هزار نسخه کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی

تا ششمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، 680 هزار و 202 نسخه کتاب به ارزش بیش از 36 میلیارد تومان توسط مردم در سراسر کشور خریداری شده است.

ّفروش 680 هزار نسخه کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی
کد خبر: 461077
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۰:۰۹

اعتمادآنلاین| تا ششمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران 680 هزار و 202 نسخه کتاب به مبلغ 361 میلیارد و 659میلیون و 248هزار و 312 ریال در سراسر کشور به فروش رسید.

تاکنون 249هزار بسته از طریق پست کتاب و 13هزار بسته از سوی خود ناشر ارسال شده است. همچنین، از مجموع 119هزار و 989 سفارش، 40هزaار و 732 سفارش ارسال شده است و 79هزار و 257سفارش در انتظار ارسال هستند.

به گزارش ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود تا آنکه تصمیم گرفت با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی را در ایران به شکل مجازی برگزار کند.

ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب معرفی شد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از 1000 ناشر حضور دارند و بالغ بر 100 هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.

همچنین 180 ناشر خارجی با 20 هزار عنوان کتاب و 142 نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به استقبال خوب و چشمگیر ناشران و مخاطبان با دو روز تمدید از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا هشتم بهمن ماه جاری میزبان بازدید کنندگان و علاقه مندان این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در فضای خواهد بود.

اخبار،‌ گزارش، مطالب و... نمایشگاه مجازی کتاب تهران را علاوه بر رسانه ها می توانید از نشانی خانه کتاب دنبال کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها