کد خبر: 461143
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۹:۳۸
| |

با رستوران های ایرانی در استانبول ترکیه آشنا شوید

یکی از جاذبه های ترکیه، بدون شک غذاهای آن است. اما در این بین، رستوران های ایرانی در ترکیه جایگاه خاص خود را برای مسافران دارند. زیرا اگر نتوانیم غذاهای مورد نظر خود را پیدا کنیم و یا با غذاها و رستوران های معروف ترکیه آشنا نباشیم، رفتن به رستوران های ایرانی در ترکیه اهمیت پیدا می کند.

با رستوران های ایرانی در استانبول ترکیه آشنا شوید
کد خبر: 461143
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۹:۳۸

اعتمادآنلاین| یکی از جاذبه های ترکیه، بدون شک غذاهای آن است. اما در این بین، رستوران های ایرانی در ترکیه جایگاه خاص خود را برای مسافران دارند. زیرا اگر نتوانیم غذاهای مورد نظر خود را پیدا کنیم و یا با غذاها و رستوران های معروف ترکیه آشنا نباشیم، رفتن به رستوران های ایرانی در ترکیه اهمیت پیدا می کند. افرادی که غذاهای ترکی را نمی پسندند معمولا به این رستوران ها مراجعه می کنند. باب میل نبودن غذاهای ترکی، یکی از مسائلی است که بعضی از مسافران تور لحظه آخری ترکیه ممکن است با آن رو به رو شوند.

غذاهای ترک شهرت خاص و محبوبیتی دوچندان دارند. از کباب ترکی گرفته تا لاهماجون و پیده که بسیاری از عاشقان غذا در شروع سفر خود به ترکیه به سراغ این غذاهای لذیذ می روند. البته فرهنگ امپراطوری عثمانی تاثیر بسیار زیادی بر روی فرهنگ غذایی ترکیه گذاشته است. فرهنگ غذایی عثمانی از به هم پیوستن ترکیب انواع شیوه های پخت و پز و مواد اولیه غذاهای آسیای مرکزی، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان به وجود آمده است. پس اگر از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز اقدام به رزرو تور ترکیه کردید در سفر خود علاوه بر غذاهای نام برده شده، کوفته، کومپیر، مانتی و بورک را هم حتما امتحان کنید.

غذاهای رستوران ایرانی در ترکیه

غذاهایی که می توانید در رستوران های ایرانی ترکیه امتحان کنید

نام رستوران های ایرانی در استانبول ترکیه


اگر قصد سفر به ترکیه در نوروز و استفاده از رستوران های ایرانی را دارید، می توانید تور ترکیه نوروز 1400 را با مهرپرواز تجربه کنید. نوروز زمانی است که بسیاری از افراد برنامه ریزی می کنند تا به خارج از محل سکونت خود بروند. شاید جالب باشد که بدانید در برخی از شهرهای ترکی مخصوصا کردها، عید نوروز جشن گرفته می شود. بسیاری از گردشگران خارجی برای شرکت در فستیوال ها و کنسرت های موسیقی که در ایام نوروز برگزار می شود راهی آنتالیا می شوند. مطمئنا اگر با تور ترکیه نوروز 1400 به این سرزمین بروید، سفری بی نظیر را تجربه خواهید کرد.

در ادامه به بررسی رستوران های معروف ایرانی در استانبول ترکیه می پردازیم.

رستوران ریحون استانبول


رستوران ایرانی ریحون در استانبول یکی از بهترین رستوران های ایرانی در ترکیه است. این رستوران در خیابان استقلال قرار دارد. همانطور که می دانید خیابان استقلال در مرکز شهر استانبول واقع شده است. پس به راحتی می توانید به این رستوران دسترسی داشته باشید. رفتار و برخورد پرسنل این رستوران با مشتریان نیز مناسب است.

این رستوران غذاها را با کیفیت بالایی ارائه می دهد. غذاهای این رستوران شامل چلوکباب کوبیده، سلطانی، برگ، نگینی، جوجه کباب و... است. غذاهایی مانند قیمه، قرمه سبزی، فسنجان، ماهیچه و سایر غذاهای حلال نیز در آن یافت می شود.

رستوران ایرانی در ترکیه

یکی از رستوران های ایرانی استانبول

رستوران شهرزاد استانبول


این رستوران در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد و یکی از رستوران های ایرانی استانبول است. این رستوران فضای داخلی کوچکی دارد. اما غذاهای آن با کیفیت است. می توانید در حین گردش در مرکز شهر استانبول، غذای خود را در این رستوران میل کنید.

رستوران مژگان استانبول


این رستوران از بزرگ ترین رستوران های ایرانی در استانبول است. این رستوران فضای داخلی مدرن و دکوراسیونی زیبا دارد و عبارت چو ایران نباشد تن من مباد در در تابلوی آن نقش بسته است. این رستوران در ساعات و روزهای خاصی، موسیقی زنده ایرانی نیز اجرا می کند.

رستوران نایب استانبول


این رستوران یکی دیگر از رستوران های ایرانی در ترکیه است. این رستوران در محله فاتح واقع شده است و غذاهای معروف ایرانی در آن سرو می شود. همچنین این رستوران، ظرفیت پذیرایی از 120 نفر را دارد.

رستوران آسمان استانبول


این رستوران نیز در محله فاتح استانبول قرار دارد و غذاهای ایرانی زیادی را ارائه می دهد. زرشک پلو با مرغ، چلوکباب کوبیده، چلوکباب سلطانی و... از جمله غذاهای آن هستند. این رستوران چندین سال است که در استانبول فعالیت می کند.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت )آژانس مسافرتی( www.mehrparvaz.com )( مراجعه کنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای نوروز 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها