کد خبر: 461240
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۰۹:۲۵:۱۶
| |

آخرین کتابی که موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا منتشر کرد:

سلسله نشست‌های گفت‌وگوی را هبردی 1398

بـه گـواه پژوهش‌هـای انجـام شـده و گزارش‌هـای کارشناسـی، به ویـژه در سـطح راهبـردی،  یکی از مهمتریـن تهدیدهـای پیـش روی صندوق‌هـای بازنشسـتگی، «ضعـف دانـش و فرهنـگ بیمه‌هـای اجتماعـی» در میـان گروه‌هـا و قشـرهای مختلـف جامعـه اسـت.  

سلسله نشست‌های گفت‌وگوی را هبردی 1398
کد خبر: 461240
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۰۹:۲۵:۱۶

اعتمادآنلاین| بـه گـواه پژوهش‌هـای انجـام شـده و گزارش‌هـای کارشناسـی، به ویـژه در سـطح راهبـردی، یکی از مهمتریـن تهدیدهـای پیـش روی صندوق‌هـای بازنشسـتگی، «ضعـف دانـش و فرهنـگ بیمه‌هـای اجتماعـی» در میـان گروه‌هـا و قشـرهای مختلـف جامعـه اسـت.

به گزارش اعتمادآنلاین، بـه طـوری کـه دامنه شـیوع آن بـه شـهروندان محدود نبـوده و حتـی در میـان کانون‌هـای تصمیم‌سـازی و تصمیم‌گیـری نیـز ایـن وضعیت مشـاهده می‌شـود.

بـر این اسـاس و از منظـر راهبـردی، تلاش و اقـدام بـرای مواجهـه اثربخـش و جبـران کاسـتی‌ها در ایـن حـوزه، در اداره صندوق‌های بازنشسـتگی امـری ضـروری به نظر می‌رسـد. زیرا در شـرایطی کـه وضعیت صندوق‌های بازنشسـتگی بـا مفاهیمی چـون بحـران، چالـش و ابرچالـش توصیـف می‌شـود، اختلاف برداشـت و حتـی دیدگاه‌هـای نادرسـت از فرایندهای مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی، موجب تعمیق شرایط نامساعد کنونی خواهد بود. روشـن اسـت کـه در ایـن چارچوب، تلاش برای شـکل‌گیری دیدگاه‌هـای همسـو و مبتنی بر اصـول بیمه‌های اجتماعـی، می‌توانـد بخشـی از دشـواری را رفـع کنـد. امـا ایـن مهم خـود نیازمنـد اقداماتی بایسـته اسـت.

با ایـن همـه، بـه نظـر می‌رسـد یکـی از موثرتریـن راه‌هـای شـکل‌گیری گفتمانی همسـو در جامعـه، گفت‌وگـو میان کارشناسـان، مدیـران و سیاسـتگذاران صند‌وق‌هاسـت تـا از ایـن رهگذر ضمن تبـادل نظر و مرور ادبیـات و مفاهیم پایه، دیدگاه‌های مختلف مورد نقد قرار گیرند.

بر این اسـاس «موسسـه راهبردهای بازنشسـتگی صبا» به عنوان نهاد پژوهشـی صندوق بازنشسـتگی کشـوری، برگـزاری سلسـله نشسـت‌های «گفتگـوی راهبـردی» را در دسـتور کار خود قرار داده اسـت.

در این نشسـت‌ها که با دعـوت از کارشناسـان و صاحب‌نظـران برگزار می‌شـود، ضمن بررسـی مسـائل و ابعاد مرتبط با موضوع بازنشسـتگی و بیمه‌های اجتماعی، مجموعه مباحث ارائه شده در نشست‌ها مستندسازی می‌شود.

آخرین کتاب «موسسـه راهبردهای بازنشسـتگی صبا» مشـروح مطالبی اسـت که طی 10 نشسـت در سـال 1398 ارائه شـده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها