مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا:

مدیران فعلی فدراسیون فوتبال در امتحان مدیریت رد شده‌اند

اقبالی، مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: آقایانی که الان در مسند کار هستند قبلا امتحان خود را پس دادند و در امتحان مدیریت فوتبال رد شده‌اند.

مدیران فعلی فدراسیون فوتبال در امتحان مدیریت رد شده‌اند
کد خبر: 461247
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۰۹:۳۵:۵۸

اعتمادآنلاین| مسعود اقبالی درباره انتخابات روز 10 اسفند فدراسیون فوتبال و اینکه به مدیران فعلی فدراسیون برای حضور دوباره اعتماد کرد یا خیر؟ اظهار داشت: برای اینکه کسی را انتخاب کنیم باید ببینیم چه ویژگی‌هایی دارد. سوابق، تحصیلات و سوابق مدیریتی می‌تواند ویژگی‌های یک مدیر باشد. البته آقایانی که الان در مسند کار هستند قبلا امتحان خود را پس دادند و در امتحان مدیریت فوتبال رد شده‌اند. آنها نشان دادند چطور مدیریت می‌کنند. سرپرست فعلی فدراسیون است چه کاری انجام داده؟ یا برخی از کاندیداها که برای پست ریاست فدراسیون خود را آماده می‌کنند قبلا در ورزش چه کاری انجام داده‌اند؟

وی ادامه داد: مهمترین مسئله در ماجرای مدیریت فدراسیون این است که فدراسیون به عنوان یک NGO بتواند درآمدزایی داشته باشد و این فقط در صورتی مسجل می‌شود که رئیس فدراسیون یا هیات رئیسه یک برنامه قوی داشته باشد و اولویت‌ها مشخص باشد. در حال حاضر برنامه کاندیداها و اولویت‌های آنها چیست؟ اعضای تیم فعلی فدراسیون فوتبال کار خاصی نکردند که بخواهند دوباره انتخاب شوند.

کارشناس فوتبال ایران افزود: رئیس فدراسیون باید قدرت زیادی داشته باشد و بتوانند از نظر مدیریتی و اقتصادی لابی‌های محکم کند. یک رئیس فدراسیون باید توان این را داشته باشد تا با هر سه قوا ارتباط خوبی داشته باشد. یعنی آنقدر باید بزرگ باشد که وقتی دست به تلفن می‌برد آدم‌های بزرگ با پست‌های بزرگ جواب او را بدهند و حرفش برش داشته باشد. وقتی فدراسیون به این اندازه بدهکار است رئیس فدراسیون باید بتواند مشکلی همچون حق پخش تلویزیونی را با تعامل با مجلس و صدا و سیما حل کند.

اقبالی درباره اینکه آیا گزینه‌ای مثل «علی کریمی» شانسی برای ریاست فدراسیون فوتبال دارد یا خیر؟ عنوان کرد: کریمی که از اقبال خوبی در جامعه برخوردار است اما کار مدیریتی نکرده پس باید یک تیم بسیار قوی پشت او باشد تا کارهای فدراسیون را انجام بدهد. مثلا وقتی کسی مثل کریمی رئیس فدراسیون شود خودش باید به عنوان یک نماد و سمبل روی صندلی ریاست بنشینند و کارها را تیم قدرتمند انجام دهد. هرچند به نظر من کریمی شانسی برای ریاست ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش رئیس فدراسیون باید یک فرد ورزشی باشد یا یک مدیر؟ عنوان کرد: به نظر من ترکیب این دو بسیار عالی است. ضمن اینکه حتما نباید رئیس فدراسیون، فوتبالی باشد. قبلا داشتیم که یک فرد فوتبالی وارد نهادی مثل یوفا شده و بعد از آن کلی فساد به بار آورده. طرز مدیریت کردن بسیار مهم است.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: انتخابات فدارسیون باید به صورت دموکراتیک باشد. در مجمعی که روسای هیات‌های فوتبالش انتصابی هستند، انتخابی نمی‌شود و نباید خیلی امیدوار به دموکراسی بود. بالاخره وقتی یک نفر یک رئیس هیات فوتبال را انتصاب می‌کند آن رئیس هیات مجبور است برای پاسخ محبت آن فرد مثلا در مجموع به او رای بدهد، چون اگر این کار را نکند از کار برکنار می‌شود.

اقبالی افزود: قبلا مورد داشتیم که مدیری هیچ چیزی از مدیریت در فوتبال نمی‌دانست اما وقتی فدراسیون آمده کار را یاد گرفته و یا مورد داشتیم که کاملا فوتبالی بوده ولی نتوانسته کار کند. برخی آقایان در این مدت آنقدر اشتباه داشته‌اند اما باز هم ادعای ریاست فدراسیون را دارند، ضمن اینکه هیچ وقت پاسخگوی اشتباهات خودشان هم نبودند. مگر تاج در مورد پرونده ویلموتس و آن افتضاح نگفت که این موضوع به او مربوط نیست؟ یعنی که کلا چیزی را گردن نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: فوتبال و مملکت ما چند 10 میلیارد تومان سر پرونده ویلموتس ضرر کرد اما مسببان آن الان کجا هستند و به چه کسی جواب پس دادند؟ چرا کسی پاسخگوی کارهایی که می‌کند نیست؟ همین افراد با همین سوابق ادعای ریاست فدراسیون را دارند. این‌ها واقعا درد است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها