خطر ترامپ برای سناتورهای جمهوری خواه

یکی از مشاوران سیاسی ارشد دونالد ترامپ اوایل هفته در دیدار با جمعی از سناتورهای جمهوریخواه اطمینان خاطر داد که رئیس پیشین کاخ سفید برنامه‌ای برای تشکیل حزب جدید ندارد، اما به جای آن می‌خواهد به جمهوریخواهان فشار آورد.

خطر ترامپ برای سناتورهای جمهوری خواه
کد خبر: 461270
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۰:۲۸:۴۷

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا ممکن است از سناتورهای جمهوریخواهی که به استیضاح او و محکوم شدنش در سنا رای مثبت بدهند، انتقام بگیرد.

این پیام از طرف براین جک، مدیر سیاسی سابق ترامپ در کاخ سفید منتقل شد و نشان میدهد سناتورهای جمهوریخواهی که بر محکومیت او در استیضاح تاکید کنند، این کار را با علم بر این میکنند که ترامپ ممکن است در انتخابات میان دوره آتی در 2022 علیه آنها اقدام کند.

براین جک در صحبت‌هایش به استیضاح اشاره‌ای نداشت اما میخواست به این سناتورها تاکید کند که ترامپ همچنان یک جمهوریخواه است و از دید بسیاری، هنوز رهبر حزبش به شمار می‌رود.

سناتور کوین کرمر، جمهوریخواه اهل داکوتای شمالی گفت: این رئیس جمهور میخواست که من و شمار دیگری از سناتورها بدانند که او یک جمهوریخواه است و نمیخواهد که یک حزب سوم تاسیس کند و هر آنچه او در آینده در فضای سیاسی انجام دهد به عنوان یک جمهوریخواه است و اینکه حزب جمهوریخواه هنوز به اتفاق آراء حامی این رئیس جمهور است.

از عصر دوشنبه، جمهوریخواهان سنا علنا درباره دومین دادگاه استیضاح ترامپ بحث و رایزنی میکنند که چطور باید از این رئیس جمهور سابق دفاع کرد و آیا اصلا باید چنین کاری انجام شود یا خیر.

دادگاه سنا همچنین مشخص میکند که سناتورهای جمهوریخواه پس از پایان کار ترامپ تا چه حد به او وفادار می‌مانند و اینکه میزان نفوذ او در میان جمهوریخواهان چقدر است. در حالیکه انتظار می‌رود اکثر سناتورهای جمهوریخواه به محکومیت او رای مثبت ندهند، تقریبا هیچکس از سخنرانی جنجالی او در ششم ژانویه که به حمله مرگبار به کنگره و مرگ پنج تن منجر شد، دفاع نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها