سردار حزنی، دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه:

سپاه در محرومیت‌زدایی در کنار دولت است

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: مأموریت اصلی سپاه، امنیت پایدار و دفاع از سرزمین ایران اسلامی است اما در کنار این، مأموریت محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان به ویژه اقشار محروم و مناطق مرزی را در دستور کار قرار داده است.

سپاه در محرومیت‌زدایی در کنار دولت است
کد خبر: 461278
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۰:۴۴:۵۲

اعتمادآنلاین| دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: مسئولیت اصلی محرومیت‌زدایی برعهده دولت است و سپاه در کنار دولت اقدامات خود را انجام می‌دهد.


سردار سیدضیاالدین حزنی مشاوره فرمانده کل و دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر) در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه (8 بهمن ماه) در محل روابط عمومی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: مأموریت اصلی و اساسی سپاه امنیت پایدار و دفاع از سرزمین ایران اسلامی است اما در کنار این مأموریت محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان به ویژه اقشار محروم و مناطق مرزی را در دستور کار قرار داده است.

وی خدمت‌رسانی به مردم را یکی از مأموریت اصلی سپاه در رده‌های مختلف و نیروهای مختلف دریایی، هوافضا و نیروی زمینی اعلام کرد و گفت: حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر فرمودند که فقر مردم نتیجه عمل فرمانروایان است، خدمت به محرومان همواره در دین اسلام و انقلاب اسلامی مورد تاکید بوده و امام خمینی و مقام معظم رهبری همواره به این موضوع تاکید داشته‌اند. سپاه بر همین اساس در سیل و بلایا و هر اتفاقی رخ دهد با سرعت وارد عمل شده به به خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان می‌پردازد.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: کمک به دولت و خدمت به مردم و اثبات کارآمدی نظام در مناطق مردم و حل مشکلات مردم محروم از مهمترین اهدافی است که ما دنبال می‌کنیم، ما به دنبال جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است به همین دلیل با اجرای طرح‌های مختلف و احیای مناطق مرزی می‌پردازیم.

سردار حزنی با بیان اینکه مسئولیت اصلی محرومیت‌زدایی برعهده دولت است و سپاه در کنار دولت اقدامات خود را انجام می‌دهد، گفت: در تلاش هستیم تا مشکلات روستاها و داستان‌های محروم را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: تهیه جهیزیه و ایجاد شرایط ازدواج آسان یکی از حوزه‌های فعالیت سپاه است، همچنین ساخت مسکن مددجویی، مدارس، حوزه‌های علمیه، و آبادانی حواشی شهرهای بزرگی مانند تهران، اصفهان، مشهد و… را در دستور کار خود داریم.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه آب و اشتغال را دو اولویت اصلی قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه دانست و گفت: در حوزه آب با ترمیم قنات و چاها را دنبال می‌کنیم همچنین با ایجاد اشتغال در حوزه‌های مانند پروش ماهی، پرورش دام و طیور تلاش داریم مشکلات مردم را در این حوزه‌ها کاهش دهیم و معتقدیم که این اقدامات امنیت و توسعه پایدار را به دنبال دارد.


سردار حزنی برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق مختلف کشور و ارائه خدمات پزشکی به محرومان را از دیگر اقدمات قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه اعلام کرد و گفت: بیمارستان‌های صحرایی سپاه در مناطق مختلف مرزی و محروم برپا می‌شود و خدمات رایگان به مردم عزیزمان ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: احداث جاده، ساخت مسجد و مراکز بهداشتی، منبع آب و… از دیگر اقدمات قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه است، و از اینجا اعلام می‌کنیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار تأمین امنیت حواسش به مردم عزیزمان است.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه تصریح کرد: اعتیاد، طلاق، بیکاری و مشکلات اقتصادی را از مهمترین مشکلات جامعه است و سپاه در کنار سایر دستگاه‌ها تلاش دارد این مشکلات را در حد توان کاهش دهد.

سردار حزنی گفت: باید یاد بگیریم که مسئولان میایند و می‌روند و این مردم هستند که می‌مانند پس خود را خادم مردم بدانیم و بر همین اساس است که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه ردها و نیروهای در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی تأمین امنیت وظیفه خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان را برعهده دارد.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: جهاد سازندگی یادآور خاطرات دفاع مقدس و خدماتی است که این نهاد مقدس به کشور و مردم در روزهای و سال‌های گذشته انجام داد، ما معتقدیم که جهاد سازندگی تجربه موفقی بود که می‌طلبد مسئولان مجدداً تصمیم به احیای آن بگیرند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قطعاً در کنار آنها و دوشا دوش آنها آماده خدمت به مردم است.

سردار حزنی تصریح کرد: ما قدر دان موقعیتی هستیم که خداوند متعال و جمهوری اسلامی ایران برای خدمت به مردم عزیزمان در اختیار ما قرار داده است و از همه خیرین و مسئولان و دستگاه‌های متصدی می‌خواهیم که بیایند و دست در دست هم سنگ محرومیت را از پیش رو برداریم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها