کد خبر: 461555
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۱۵:۲۹:۰۹
| |

کدام کشور در سال 2020 بیشترین رشد اقتصادی را رقم زد؟

آمارها نشان می دهد که اقتصاد کشور ویتنام علیرغم شیوع ویروس کرونا 2.9 درصد رشد کرد و تنها کشور آسیایی بود که در شرایط همه گیری این بیماری بیشترین رشد اقتصادی را داشت.

کدام کشور در سال 2020 بیشترین رشد اقتصادی را رقم زد؟
کد خبر: 461555
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۱۵:۲۹:۰۹

اعتمادآنلاین| در حالی که کشورها به دلیل شرایط کرونا در رکود اقتصادی به سر می برند آمارها نشان می دهد که ویتنام با رشد 2.9 درصد بیشترین رشد را در آسیا ثبت کرده است.


آمارها نشان می دهد که اقتصاد کشور ویتنام علیرغم شیوع ویروس کرونا 2.9 درصد رشد کرد و تنها کشور آسیایی بود که در شرایط همه گیری این بیماری بیشترین رشد اقتصادی را داشت.

بر اساس آمارها، ویتنام در سال گذشته تمام رقبای خود را در جنوب آسیا پشت سر گذاشت، تولید ناخالص داخلی ویتنام نسبت به پیش بینی چین که 2.3 درصد بود بسیار بهتر ظاهر شد.

این آمارهای تو سط CNBC از منابع رسمی جمع آوری شده است که از ارزیابی مسئولان ویتنام تا منابع صندوق بین المللی پول را شامل می شد که نشان داد اقتصاد ویتنام بهترین اقتصاد را در سال 2020 در آسیا داشته باشد.

یک اقتصاد دان بانک پژوهش جهانی آمریکا در گزارشی در ماه جاری تایید کرد در حالی که کشورهای دیگر در رکود اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا به سر می برند اما ویتنام بیشترین رشد اقتصادی را در سال جاری دارد و حتی پیش بینی کرده است که این رشد در سال 2021 به رقم 9.3 درصد نیز برسد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها