رئیس صداوسیما از حضور در جلسه هیئت وزیران می‌ترسد؟

واعظی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم آقای علی عسگری دعوت شده یا نه اما در آن سالنی که حضور داشتیم ایشان نبود!

رئیس صداوسیما از حضور در جلسه هیئت وزیران می‌ترسد؟
کد خبر: 461569
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۱۸:۰۸:۴۴

اعتمادآنلاین| حاشیه‌های مربوط به برنامه زاویه و سخنان مهمان آن گویا قصد تمام شدن ندارد؛ پس از آنکه عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما از رئیس جمهور بابت پخش این برنامه عذر خواهی کرد وقول برخورد با مقصر این ماجرا را داد به جلسه هیئت وزیران دعوت نشد.


رئیس سازمان صدا و سیما احتمالا به دلیل اظهارات توهین آمیز یکی از مهمانان برنامه «زاویه» که از شبکه 4 پخش شد، به جلسه هیئت وزیران دعوت نشده است.


ایسنا نوشته که این خبرگزاری اطلاع یافت که علت این غیبت عدم ارسال دعوتنامه از سوی دفتر هیئت دولت برای علی عسگری عنوان شده است.


هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی به نام «زاویه» که از شبکه چهار سیما برگزار شد، حجت‌الاسلام احمد جهان‌ بزرگی عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که به عنوان مهمان در این برنامه حضور یافته بود، در اظهاراتی بی‌سابقه گفت: «مسئولی که در خانه نشسته و شاید پای منقل هم باشد، جایی سر نمی‌زند و وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند، این مسئوله؟ » این اظهارات توهین آمیز باعث اعتراض اعضای هیئت وزیران شد.


درهمین راستا محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص عدم دعوت از رئیس صداوسیما به جلسه دولت گفت: صداوسیما در گزینش افراد، افرادی دعوت می‌کند که مخالف دولت هستند.


وی افزود: صداوسیمای ما با مستنداتی که می‌سازد، نباید مردم را ناامید کند، این برنامه زاویه برای وزرای ما قابل قبول نبود.


واعظی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم آقای علی عسگری دعوت شده یا نه اما در آن سالنی که حضور داشتیم ایشان نبود!


این در حالی است که علی ربیعی، سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره واکنش دولت به توهین به رئیس جمهوری در برنامه زاویه گفته بود: ما همواره از برگزاری برنامه‌های گفتگو محور استقبال کرده‌ایم زیرا گفتگوهای چالشی می‌تواند باعث روشن شدن ابعاد یک موضوع شود هرچند که لازمه برنامه‌های گفتگو محور دعوت از همه طرف‌ها و گروههای مختلف است. دولت هیچ نظری در مورد تعلیق یک مجری نداشته و ما سپاسگزار همه پرسنل زحمت‌کش صدا و سیما هستیم، بنای ما هرگز شکایت حداکثری نبوده است،‌ مشکل ما این برنامه نیست. مشکل ما استانداردهای دوگانه در رسانه ملی است.


او در ادامه گفت: بحث ما روح برنامه‌هایی است که به نحوی طراحی میشود که بیننده را به این نتیجه می‌رساند که آن برنامه نه برای نقد دولت، بلکه برای اثبات ادعاهای افرادی ساخته شده است که آن ادعاها را علیه دولت مطرح کرده‌اند. ما معتقدیم نقش سه قوه در صداوسیما باید افزایش یابد و شورای نظارت بر صداوسیما از اختیار بیشتری برخوردار باشد. سیاست دولت و معاونت حقوقی رئیس جمهور شکایت حداقلی است نه حداکثری. ولی متاسفانه در برخی موارد توهین، تهدید، افتراء و نشر اکاذیب به صورت گسترده، حادّ و با لطمه شدید به منافع و حقوق عمومی انجام می‌شود. در این موارد جرم به دستگاه قضائی اعلام می‌شود، البته چون غالب این موارد در فضای مجازی ارتکاب و مشمول ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای است، جنبه عمومی جرم غلبه دارد و خود دادستان باید موضوع را تعقیب کند. امیدواریم با درک عمیق جامعه و شرایطی که در آن قرار داریم، همه به هم کمک کنیم تا روح و روان جامعه به سمت یکپارچگی و امید به آینده پیش برود.


چند روزگذشته «حبیب رحیم‌پور ازغدی» مجری و سردبیر برنامه «زاویه» در گفتگو با «فرهیختگان» درباره خبرهایی که پیرامون اخراج او منتشر شده بود گفته بود که « من اخراج شده‌ام! به‌نظر می‌رسد دنبال بهانه‌ای می‌گشتند، به این دلیل که برنامه زاویه انتقادی بود، استقلال رای داشت و به‌دنبال این بود که فضا را از تک‌صدایی دربیاورد.»


مدیر شبکه چهار سیما، از سویی دیگر اما اخراج حبیب رحیم‌ پورازغدی سردبیر و مجری برنامه «زاویه» را تکذیب کرده است.

منبع: آقتاب یزد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها