کد خبر: 461608
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۰۸:۵۵:۴۵
| |

علیرضا شریعت؛ فرماندار آمل:

تعطیلات پیش‌رو برای مدیریت کرونایی آمل نگران کننده است

فرماندار شهرستان آمل نسبت به تعطیلات پیش رو اقدام مردم به مسافرت و دورهمی در ییلاقات هشدار داد و گفت: وضعیت نارنجی کرونایی در آمل بسیار شکننده است و اگر تعطیلات پیش رو با عادی انگاری مردم مواجه شویم بازگشت به شرایط قرمز دور از انتظار نخواهد بود.

تعطیلات پیش‌رو برای مدیریت کرونایی آمل نگران کننده است
کد خبر: 461608
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۰۸:۵۵:۴۵

اعتمادآنلاین| علیرضا شریعت افزود: در حال حاضر 243 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های شهر آمل بستری هستند گه این عدد ما را در آستانه وضعیت قرمز قرار داده است که با کوچک ترین عادی انگاری می تواند بار دیگر محدودیت های سخت را به مردم و اقتصاد این شهر تحمیل کند.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونایی در شهرستان ثبات ندارد و بسیار شکننده است، گفت: اگر مردم و اصناف در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همکاری نکنند وضعیت شهرستان مجددا قرمز خواهد شد و این به نفع اقتصاد و مردم نخواهد بود.

فرماندار شهرستان آمل گفت: هرگونه کم توجهی ، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، عادی انگاری، افزایش ترددها و عدم استفاده از ماسک دوباره وضعیت شهرستان را به قرمز خواهد رساند و در آن صورت همه متضرر خواهند شد و بسیاری از مشاغل مجبورند بار دیگر برای مدتی نامشخص به تعطیلی اجباری بروند.

شریعت عمده نگرانی مدیریت کرونایی آمل را مربوط به تعطیلات 22 بهمن دانست و افزود: برخی از دورهمی ها برای پنهان ماندن از چشم عوامل اجرایی محدودیت کرونایی به ییلاقات منتقل شده که امیدواریم با رعایت مردم شاهد تجمعات در ییلاقات در تعطیلی پیش رو نباشیم.

شریعت افزود : در این زمینه نیز به دهیاران و شورای روستاها تاکید و ابلاغ کرده ایم در صورت برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی ، بدون هیچگونه اغماضی برخورد شود.

وی از مردم خواست با توجه به شیوع بالای کرونا در روستاها و مناطق ییلاقی شهرستان از رفت و آمد و برگزاری تجمعات در این مکان ها خودداری کنند.

32 روستای آمل در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارند

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت:ارتباطات اجتماعی و تعاملات گسترده روستاهای اطراف آمل با ساکنین شهر سبب تشدید آلودگی روستاها به ویروس کرونا شده است که همچنان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه هم اکنون روستاها به کانون شیوع کرونا تبدیل شده است افزود:در حال حاضر 32 روستای آمل در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونایی قرار دارند که محدودیت منع تردد افراد غیر بومی به این روستاها اعمال شده است.

شریعت با اشاره به اینکه روستاها بر اساس میزان ابتلابه بیماری کووید 19 بر حسب جمعیت قرنطینه خواهند شد ادامه داد: وضعیت 7 روستا در آمل از لحاظ شیوع کرونا به شدت نگران کننده است که این روستاها قرنطینه شده اند.

وی همچنین از شناسایی 503 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در اخرین پایش عملیاتی طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این افراد با نظارت تیم های مراقبتی و کسب امکانات حمایتی در منازلشان قرنطینه شدند و به صورت مستمر طی 2 هفته مورد پایش قرار می گیرند تا نسبت به بهبودی نسبی آنها اطمینان کسب شود.

فرماندار آمل افزود: تاکنون 329 روستا در شهرستان آمل گندزدایی شده است و همچنین طرح قرنطینه معکوس برای افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه ای در روستهای شهرستان انجام شده است.

شهرستان آمل پس از حدود چهار ماه تحمل وضعیت قرمز کرونایی هفته گذشته در آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سوم بهمن ماه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد و به رنگ نارنجی درآمد.

در حال حاضر 15 شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند که محدودیت های کرونایی برای این شهرستان ها شامل ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 تا چهار بامداد، دور کاری 50 درصد از کارکنان دستگاههای اجرایی و فعالیت مشاغل سطح دو و سه تا ساعت 18 عصر است.

هم اکنون یک هزار و 302 بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش 2 دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل بستری و تحت درمان قرار دارند که طبق اعلام رسمی حدود نیمی از این بیماران بستری را روستاییان تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها