کد خبر: 461616
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۰۹:۰۹:۲۰
| |

مکس آبراهامز، عضو شورای روابط خارجی آمریکا:

بایدن به برجام بازمی‌گردد

یک عضو شورای روابط خارجی آمریکا گفت: معتقدم تیم بایدن می‌خواهد به توافق هسته‌ای بازگردد، اما از ایران امتیازاتی هم می‌خواهد. معتقدم بایدن می‌خواهد تحریم‌ها را لغو کند، اما شاید تنها در صورتی که ایران امتیازاتی بدهد این اتفاق رخ دهد.

بایدن به برجام بازمی‌گردد
کد خبر: 461616
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۰۹:۰۹:۲۰

اعتمادآنلاین| عضو شورای روابط خارجی آمریکا بر تمایل بایدن برای بازگشت به برجام تاکید کرد و گفت: بایدن مانند ترامپ به عربستان و اسرائیل نزدیک نمی‌شود.

«مکس آبراهامز» استاد علوم سیاسی دانشگاه نورث وسترن آمریکا و عضو شورای روابط خارجی آمریکا و همچنین نویسنده کتاب‌های «قوانین شورشیان» و «علم پیروزی در تاریخ ستیزه‌جویی» است. وی در گفت‌وگویی به بیان نظرات خود درخصوص روابط ایران و آمریکا پرداخت:

سیاست خارجی آمریکا تغییر می‌کند / بایدن مانند ترامپ به عربستان و اسرائیل نزدیک نمی‌شود

مکس آبراهامز در ابتدا با مقایسه جو بایدن و دونالد ترامپ با یکدیگر گفت: بایدن یک رئیس‌جمهور کاملا متفاوت از ترامپ خواهد بود و این انتقال قدرت به معنای تغییر در سیاست خارجی آمریکا است.

وی افزود: بایدن روابط خود را با اروپا ترمیم می‌کند، اما ایالات متحده با سایر طرف‌ها مانند اسرائیل و عربستان سعودی مانند دوران قبل نزدیک نخواهد بود.

تیم بایدن می‌خواهد به برجام بازگردد / بایدن در قبال دریافت برخی امتیازها تحریم‌ها را لغو می‌کند

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: من معتقدم تیم بایدن می‌خواهد به توافق هسته‌ای بازگردد، اما از ایران امتیازاتی هم می‌خواهد. معتقدم بایدن می‌خواهد تحریم‌ها را لغو کند، اما شاید تنها در صورتی که ایران امتیازاتی بدهد این اتفاق رخ دهد.

بایدن در زمینه مهار کرونا موفق‌تر عمل می‌کند

آبراهام مارکس مهم‌ترین اتفاق در سال گذشته را همه‌گیری کرونا دانست و گفت: انتظار می‌رود که بایدن در این زمینه، به ویژه در توزیع واکسن و سیاست‌زدایی از ماجرای ماسک زدن، قوی‌تر باشد و بهتر عمل کند.

دولت بایدن در عرصه جهانی فعال خواهد بود / بایدن بر برتری دموکراسی‌ها تاکید دارد

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: بسیاری از تحلیلگران می‌گفتند که بایدن روی مشکلات داخلی ایالات متحده تمرکز خواهد کرد و برنامه سیاست خارجی خود را محدود می‌کند. اما من اینطور فکر نمی‌کنم. معتقدم این دولت در صحنه جهانی فعالیت بیشتری خواهد داشت. برخلاف ترامپ، این دولت بر برتری دموکراسی‌ها تأکید دارد.

شورای امنیت ملی بایدن مملو از سیاستمداران پیشکسوت دوران اوباما است

این استاد دانشگاه همچنین گفت: شورای امنیت ملی آمریکا در دوران بایدن مملو از سیاستمداران پیشکسوت دوران ریاست‌جمهوری اوباما است. من فکر نمی کنم این نگاه فعال به سیاست خارجی ایالات متحده فقط به دلیل همه‌گیری و مشکلات داخلی آمریکا از بین برود و متوقف شود، بنابراین سیاست خارجه در دوران بایدن فعالانه دنبال می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها