بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه برای حمایت از سوریه

سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در پی رایزنی‌های صورت‌گرفته در حاشیه پنجمین نشست کمیته قانون اساسی [سوریه] در پایتخت اتریش، یک بیانیه مشترک صادر کردند که در آن بر حمایت خود از یک سوریه مستقل، متحد و مقتدر تأکید می‌کنند.

بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه برای حمایت از سوریه
کد خبر: 461655
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۰:۴۴:۰۷

اعتمادآنلاین| سه کشور ایران، ترکیه و روسیه با صدور بیانیه ای مشترک خواستار اقدام کمیته قانون اساسی سوریه برای برقراری سازش و توافق میان طرف‌های جنگ داخلی در این کشور شدند.


سه کشور ایران، ترکیه و روسیه با صدور یک بیانیه مشترک خواستار برقراری سازش و توافق میان طرف‌های جنگ داخلی سوریه شدند.

این سه کشور در پی رایزنی‌های صورت گرفته در حاشیه پنجمین نشست کمیته قانون اساسی [سوریه] در پایتخت اتریش، یک بیانیه مشترک صادر کردند که در آن بر حمایت خود از یک سوریه مستقل، متحد و مقتدر تأکید می‌کنند.

صادرکنندگان این بیانیه ضمن استقبال از برگزاری پنجمین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو تأکید می‌کنند که این نهاد توسط کشورهای ضامن توافق آستانه و با هدف حمایت از تلاش‌ها جهت یافتن یک راه‌حل سیاسی و صلح‌آمیز برای جنگ داخلی سوریه پایه گذاری شده است.

در این بیانیه آمده است که کمیته قانون اساسی باید مستقل از «مداخله خارجی» و با هدف توسعه یک توافق میان اعضای آن برای بسیج گسترده‌ترین پشتیبانی ممکن در میان مردم سوریه فعالیت کند.

در پایان این بیانیه آمده است که نشست بین‌المللی آتی درباره سوریه در چارچوب توافق آستانه روزهای شانزدهم و هفدهم فوریه 2021 در شهر سوچی روسیه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، فرآیند صلح آستانه برای پایان دادن به مناقشه سوریه در ژانویه 2017 به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه آغاز می‌شود.

بنا بر برآورد سازمان ملل متحد، در جنگ داخلی و خانمانسوز سوریه که از ابتدای سال 2011 میلادی آغاز شد، صدها هزار تن کشته و بیش از 10 میلیون نفر آواره شده‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها