کد خبر: 461697
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۳:۱۱:۳۶
| |

سخنگوی اتحادیه سراسری مرغداران میهن:

افزایش شدید هزینه های مانع از تولید تخم مرغ می‌شود

ناصر نبی پور، سخنگوی اتحادیه سراسری مرغداران میهن با اشاره به عواقب افزایش هزینه‌های تولید گفت: افزایش بیش از اندازه هزینه‌ها باعث می‌شود کسی نقدینگی نداشته باشد و نتواند به تولید ادامه دهد.

افزایش شدید هزینه های مانع از تولید تخم مرغ می‌شود
کد خبر: 461697
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۳:۱۱:۳۶

اعتمادآنلاین| ناصر نبی پور با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت واکسن، دارو و مواد افزودنی دام و طیور با اشاره به اینکه تولیدکننده ناچار به استفاده از این محصولات است و به هیچ عنوان امکان عدم استفاده از آنها برای تولیدکنندگان وجود ندارد، گفت: متأسفانه قیمت این محصولات حدود 400 درصد افزایش یافته و به عنوان مثال هر دُز واکسنی که ما قبل از تغییر نرخ ارز آن از 4200 به نیمایی 350 تومان خریداری می‌کردیم در حال حاضر باید 1600 تا دو هزار تومان بخریم.

وی با بیان اینکه در بخش ریز مغذی‌ها و مواد افزودنی نیز با همین مشکلات مواجه هستیم، گفت: قبل از عید ما هر کیلوگرم ریزمغذی متیونین را 20 هزار تومان خریداری می‌کردیم اما الان باید بابت آن 80 هزار تومان پرداخت کنیم.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به افزایش قیمت سایر عوامل تولید از جمله کارتن و شانه تخم مرغ نیز گفت: در این زمینه نیز با افزایش قیمت شدیدی رو به رو هستیم در حالی که در حال حاضر قیمت شانه از یک کیلوگرم تخم مرغ بیشتر است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به عواقب این گرانی‌ها و افزایش هزینه‌های تولید گفت: افزایش بیش از اندازه هزینه‌ها باعث می‌شود کسی نقدینگی نداشته باشد و نتواند به تولید ادامه دهد. سال گذشته قیمت تولید مرغ از زمان یک روزگی تا پنج ماهگی بین 35 تا 36 هزار تومان برای تولیدکننده تمام می‌شد اما هم اکنون قیمت تمام شده تولید آن به 70 هزار تومان رسیده است.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه قبلاً هزینه کل واکسن مورد استفاده برای یک مرغ طی یک دوره 1800 تا 200 تومان بود، اضافه کرد: الان این هزینه برای یک مرغ طی یک دوره به 10 هزار تومان رسیده است.

سخنگوی اتحادیه مرغداران سراسری میهن تصریح کرد: قیمت تمام شده تولید تخم مرغ در صورتی که نهاده‌های دامی به همان نسبتی که در حال حاضر دولت آن را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، توزیع شود، 15 هزار و 733 تومان است اما ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب آن را 14 هزار تومان تعیین کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها