تاکید قطر بر حفظ وحدت در شورای همکاری خلیج فارس

قطر بر تمایل خود نسبت به حفظ وحدت در شورای همکاری خلیج فارس، بازگشت انسجام به ملت های منطقه و تحقق آرمان های این ملت ها درباره همبستگی، توسعه و ثبات تاکید کرد.

تاکید قطر بر حفظ وحدت در شورای همکاری خلیج فارس
کد خبر: 461811
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۰۸:۴۶:۴۸

اعتمادآنلاین| علیا احمد بن سیف آل ثانی، نماینده دائم قطر در سازمان ملل در نشست مجازی شورای امنیت با موضوع وضعیت خاورمیانه و مساله فلسطین گفت، قطر به عنوان اولویت خود برای برقراری اتحاد در شورای همکاری خلیج فارس، بازگشت انسجام به ملت های این منطقه و تحقق آرمان های این ملت ها درباره همبستگی، توسعه و ثبات تلاش می کند.

وی افزود، چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در پنجم ژانویه در شهر العلا عربستان در راستای همکاری مشترک در چارچوب عربی و اسلامی و نیز با هدف غلبه منافع عالی به گونه ای که پیوند دوستی میان ملت ها را تقویت و اصول حسن هم جواری و اعتماد متقابل را مستحکم می کند، برگزار شد.

علیا احمد با بیان اینکه بیانیه العلا تکمیل تلاش های صادقانه امیر فقید کویت و پس از او تلاش های امیر فعلی این کشور است، گفت،‌ "دوحه از تلاش های آمریکا برای همگرایی دیدگاهها قدردانی می کند."

وی در پایان گفت: منطقه ما بیش از هر زمان دیگری به پایان یافتن بحران ها، تعیین چارچوبی برای امنیت گروهی و همکاری سازنده در راستای منافع ملت ها نیازمند است بخصوص که همه بدون استثنا با چالش های مشترک از جمله بحران جهانی بهداشت مواجهند. قطر خالصانه به تلاش خود برای فراهم کردن شرایط مناسب برای پایان دادن به بحران ها و برقراری امنیت به گونه ای که منافع ملت خود و همه ملت های منطقه محقق شود، ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها