کد خبر: 461987
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۶:۴۴:۴۷
| |

تک فرزندی و کاهش موالید، گیلان را به یکی از پیرترین استان های کشور تبدیل کرده است

مریم  اردبیلی فعال، پژوهشگر و کنشگر در حوزه زن، خانواده و جمعیت کشور در ششمین نشست تخصصی چالش‌های جمعیتی گیلان  که با حضور فرهیختگان و پژوهشگران مسائل جمعیتی گیلان در حسینه شاهد رشت برگزار شده، گفت: نرخ موالید در دهه 60 در کشور 8/6 بوده است که متاسفانه این آمار امروز به 8/1 رسیده است.

تک فرزندی و کاهش موالید، گیلان را به یکی از پیرترین استان های کشور تبدیل کرده است
کد خبر: 461987
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۶:۴۴:۴۷

اعتمادآنلاین| مریم اردبیلی فعال، پژوهشگر و کنشگر در حوزه زن، خانواده و جمعیت کشور در ششمین نشست تخصصی چالش‌های جمعیتی گیلان که با حضور فرهیختگان و پژوهشگران مسائل جمعیتی گیلان در حسینه شاهد رشت برگزار شده، گفت: نرخ موالید در دهه 60 در کشور 8/6 بوده است که متاسفانه این آمار امروز به 8/1 رسیده است.

او افزود: امروزه اغلب خانواده ها در کشور به دلیل برخی مشکلات به تک فرزندی روی آورده اند که باعث کاهش جمعیت در کشور شده و آمارها نشان می دهد گیلان یکی از پیرترین استان کشور است.

پژوهشگر و کنشگر در حوزه زن، خانواده و جمعیت کشور، با بیان اینکه تک فرزندی باعث کاهش ارتباط عاطفی در فرزند و خانواده می‌شود، گفت: مردم گیلان به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی، منابع خدادادی، خونگرمی و عرق به خانواده ، باید با ازدیاد فرزند این استان را به سمت استان جوان هدایت کنند.

مریم اردبیلی، کاهش جمعیتی گیلان را یک بحرانی دانست و افزود: برای ارتقاء رشد خانواده باید شرایط مناسب را برای دوفرزندی و چند فرزندی در خانواده سوق دهیم و این امر باید به صورت متفکرانه و آینده نگری برای مردم باشد و برای ازدیاد نسل باید به سرمایه اجتماعی اعتماد کرد.

سرهنگ الیاس کوثری، جانشین سپاه قدس گیلان هم در این نشست گفت: منابع انسانی بزرگترین و ارزشمند منابع هر کشور است که با ید برای ارتقاء کشور و شکوفایی به حفظ منابع انسانی اندیشیده شود.

او افزود: همه باید برای هدایت کشور به خصوص استان به سمت جوان گرایی تلاش کنیم و خود را در این زمینه مسئول بدانیم.

معصومه پرسام، مسئول سازمان جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: بررسی تخصصی چالش جمعیتی استان یکی از موضوعات مهمی است که با توجه به پیر بودن جمعیت گیلان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این حوزه است و برای رشد جمعیت و افزایش موالید برنامه های تشویقی در دستور کار است.

او افزود: برای بررسی این موضوع تاکنون شش نشست تخصصی برگزار شده است و از متفکران و اندیشمندان استان برای بررسی و ارائه راهکار‌های افزایش رشد جمعیت بهره گرفته می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها