کد خبر: 462069
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۹:۳۶:۴۸
| |

گسترش اعتراضات لبنان

جمعی از لبنانی ها با تظاهرات در بیروت و صیدا در جنوب لبنان با معترضان در شهر طرابلس اعلام همبستگی کردند. ارتش نیز برای کمک به حفظ امنیت و ثبات در طرابلس اعلام آمادگی کرد.

گسترش اعتراضات لبنان
کد خبر: 462069
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۹:۳۶:۴۸

اعتمادآنلاین| خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد، گروههای جنبش مدنی در میدان الشهدا در بیروت تجمع همبستگی با معترضان شهر طرابلس برگزار کرده و با حمل پرچم کشورشان شعارهای همبستگی با طرابلس و نیز شعارهایی علیه سیاست گرسنگی، سرکوب تظاهرکنندگان و استفاده از زور علیه تحرکات آنها سر دادند.

معترضان در شهر صیدا موج بازداشت ها در طرابلس را محکوم و تاکید کردند، به اقدامات و تحرکات خود تا زمان تحقق همه مطالبات به حق و قانونی ادامه خواهند داد.

معترضان سپس در مناطق مختلف صیدا راهپیمایی کردند.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، ارتش لبنان هم برای حمایت از نهادهای امنیتی جهت حفظ امنیت و نظم در طرابلس و ممانعت از اغتشاش و ناامنی اعلام آمادگی کرد.

جان الشدیاق، مدیر عملیات ارتش در جریان نشست فرماندهی تیپ 12 پیاده نظام در طرابلس این خبر را اعلام کرد و گفت، ارتش آماده است تا در صورت لزوم با هدف حفاظت از صلح مدنی در طرابلس و جلوگیری از شورش از نهادهای امنیتی پشتیبانی فوری کند.

پیش از این سعد حریری، نخست مکلف لبنان از عدم ورود یگان های ارتش هنگام حمله معترضان به ساختمان شهرداری و مقرهای دولتی انتقاد کرده بود.

طرابلس در شرایط اقتصادی بحرانی لبنان، صحنه اعتراضات مردمی به تصمیم دولت برای اعمال قرنطینه سراسری جهت مهار بحران کرونا است.

روز پنجشنبه در جریان درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی یکی از معترضان کشته شد. رسانه های محلی و شاهدان گزارش دادند که پلیس ضد شورش هنگامی که معترضان قصد حمله به یک ساختمان دولتی در طرابلس را داشتند به سمت آنها تیراندازی کرد. ده ها تن در این حادثه زخمی شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها