اولین فیلم محصول آمریکا که پس از انقلاب در ایران مجوز اکران گرفت

پایگاه سینمایی «هالیوود ریپورتر» در مطلبی ضمن نقد فیلم دلهره‌آور «آن شب» ساخته «کوروش آهاری» نوشت: این اولین فیلم محصول آمریکاست که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، مجوز اکران می‌گیرد؛ در مقایسه با دستاوردهای دیپلماتیک، شاید با بازگشت به توافق هسته‌ای قابل قیاس نباشد؛ اما شروع خوبی است.

اولین فیلم محصول آمریکا که پس از انقلاب در ایران مجوز اکران گرفت
کد خبر: 462073
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۹:۵۱:۵۰

اعتمادآنلاین| این نشریه معتبر سینمایی در نقد فیلم آن شب به کارگردانی کوروش آهاری و بازی شهاب حسینی می‌نویسد: اولین فیلم بلند کوروش آهاری یک فیلم روانشناختی دلهره‌آور خوب از آب درآمده که تاثیرگذاری‌اش از جایگاه تاریخی آن به عنوان یک فیلم محصول آمریکا با حضور عمده بازیگران ایرانی یا ایرانی- آمریکایی، فراتر می‌رود.

آن شب که بخش عمده دیالوگ‌های آن به زبان فارسی ردوبدل می‌شوند، اولین فیلم محصول آمریکاست که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مجوز اکران سینمایی را می‌گیرد؛ در مقایسه با دستاوردهای دیپلماتیک، شاید این با بازگشت به توافق هسته‌ای قابل قیاس نباشد؛ اما شروع خوبی است.

داستان این فیلم که سبک و مضمون خود را از آثار ترسناک قدیمی‌تر در فضای هتل (به ویژه فیلم درخشش از استنلی کوبریک) الهام گرفته است، از آن جا آغاز می‌شود که بابک (با بازی شهاب حسینی که به بازی درخشان در فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده از اصغر فرهادی شناخته می‌شود) و همسرش ندا (نیوشا جعفریان) که ساکن آمریکا هستند، در یک میهمانی شام دوستانه در لس‌آنجلس شرکت می‌کنند و اختلافاتی را که در زندگی مشترک دارند آشکار می‌کنند.

پس از پایان این دورهمی، بابک و ندا به همراه دختر یک ساله‌شان راهی خانه می‌شوند. در مسیر، دندان‌درد شدید بابک باعث می‌شود بی‌دقت رانندگی کند و از آن جا که جی‌پی‌اس ماشین از کار افتاده، شخصیت‌های داستان تصمیم می‌گیرند شب را در یک هتل بگذرانند. هتلی که یک هتل معمولی نیست.

آن‌چه از این فیلم یک فیلم خوب می‌سازد، زمینه روانشناختی رخدادهای متعدد فراواقع‌گرایانه آن است که از درگیری‌های شخصی میان زوج بابک و ندا نشات می‌گیرد.

راز ویران‌کننده‌ای که اواخر فیلم توسط یکی از شخصیت‌های اصلی برملا می‌شود کلید درک داستان است هرچند سکانس اضطراب‌آور پایانی، به همان تعداد سوال‌هایی که پاسخ می‌دهد، در ذهن مخاطب علامت سوال ایجاد می‌کند.

شهاب حسینی و نیوشا جعفریان در طول 105 دقیقه این فیلم با بازی خوب خود به شکل تحسین‌برانگیزی تنش را حفظ می‌کنند. اما عناصر فنی فوق هماهنگ شده از فیلمبرداری گرفته تا طراحی صدا و موسیقی، نکته برجسته این اثر است. سبک حرفه‌ای نمایش سینمایی آن شب کافیست تا از هرگونه نقص در روایت آن چشم‌پوشی کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها