سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

بودجه محل تصمیم‌گیری سیاسی نیست / ما به نفع مردم تصمیم می‌گیریم

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رئیس مجلس در نشست غیرعلنی امروز صبح مجلس تاکید کرد، بی‌شک بودجه تقدیمی دولت یک بودجه انبساطی دارای اشکال است اما بودجه محل تصمیم‌گیری سیاسی نیست و ما باید تصمیمی به نفع مردم اتخاذ کنیم.

بودجه محل تصمیم‌گیری سیاسی نیست / ما به نفع مردم تصمیم می‌گیریم
کد خبر: 462168
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۴:۲۹:۱۰

اعتمادآنلاین| نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رئیس مجلس در نشست غیرعلنی امروز (12 بهمن ماه) مجلس تاکید کرد، بی‌شک بودجه تقدیمی دولت یک بودجه انبساطی دارای اشکال است اما بودجه محل تصمیم‌گیری سیاسی نیست و ما باید تصمیمی به نفع مردم اتخاذ کنیم.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نشست غیرعلنی امروز صبح مجلس برای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 گفت: نادران رئیس کمیسیون تلفیق در این نشست ضمن اشاره به مجموع درآمد دولت از منابع نفتی که 199 هزار میلیارد تومان می‌شود، اعلام کرد که 8 میلیارد دلار از محل تخصیص ارز 4200 تومانی برای پرداخت یارانه‌ها قرار داده شده بود که نمایندگان تصمیم دیگری نسبت به آن اتخاذ کردند.

وی ادامه داد: در کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم بر آن شد که منابع حاصله از آزادسازی حساب 8 میلیارد دلار، برای جبران افزایش قیمت کالاهای اساسی برای مردم هزینه شود. البته 2.5 میلیارد دلار از این محل که برابر با 32 هزار میلیارد تومان می‌شود برای واردات دارو تخصیص داده شد و مابقی برای پرداخت یارانه نقدی و حمایت معیشتی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: نادران در این جلسه گفت، دولت اعلام کرده که کمیسیون تلفیق بودجه رقم نهایی بودجه سال آینده را افزایش داده است در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد. بودجه پیشنهادی دولت 840 هزار میلیارد تومان بود، با وجود افزایش 53 هزار میلیاردی براساس نامه رئیس‌جمهور، 83 هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی و یکسان‌سازی نرخ ارز به سرجمع، عدد بودجه به 1159 هزار میلیارد تومان رسید.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ضمن اشاره به اینکه چند اقدام اساسی در تلفیق انجام شده است، اعلام کرد که 32 هزار میلیارد تومان برای حمایت از اشتغال تخصیص داده شده و حداکثر مساعدت برای محرومیت زدایی هم تدارک دیده شده و همچنین برای حمایت از پیمانکاران طرح‌های عمرانی از طریق سازمان برنامه و بودجه و بانک‌های عامل تامین اعتبار در نظر گرفته شده است. اعتبارات عمرانی هم از 104 هزار میلیارد تومان به 120 هزار میلیارد تومان افزایش و در کنار آن میزان اوراق مالی هم برای هزینه‌کرد در طرح‌های عمرانی از 100 هزار میلیارد تومان به 148 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: نادران در این نشست تاکید کرد که ما به دنبال رد کلیات بودجه سال 1400 نیستیم زیرا رد کلیات برای دولت مطلوب است و می‌تواند، برنامه‌ریزی بدون نظارت مجلس را داشته باشد. همچنین ما برای ایجاد عدالت میان شاغلان و بازنشستگان تلاش کرده‌ایم و این راه را در صحن علنی هم ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در صورت رد کلیات بودجه سال 1400 در مجلس و ارائه بودجه 3 دوازدهمی از سوی دولت، نابسامانی بودجه‌ای در کشور بوجود خواهد آمد و ما با آن موافق نیستیم. همچنین رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ارتباط افزایش قیمت روغن نباتی به مصوبه این کمیسیون را رد و اعلام کرد، قیمت روغن قبل از وصول لایحه بودجه 1400 یعنی آذر ماه افزایش پیدا کرده بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به سخنان دکتر قالیباف رئیس مجلس در این نشست بیان کرد: دکتر قالیباف تاکید کرد، رویکرد ما درقبال بودجه بسیار مهم بوده و باید مبانی تصمیم‌گیری درباره آن کاملا شفاف شود، منابع درآمدی بودجه تقدیمی دولت مطمئن نیست و 46 درصد هزینه‌ها را افزایش داده است، بی‌شک بودجه سال آینده یک بودجه انبساطی دارای اشکال است اما بودجه محل تصمیم‌گیری سیاسی نیست و ما باید تصمیمی به نفع مردم اتخاذ کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: رئیس مجلس در این جلسه بیان کرد، باید براساس منافع مردم در مجلس تصمیم‌گیری شود. کمیسیون تلفیق بودجه توانسته ضمن ایجاد انضباط مالی در بودجه، شفافیت را در اعداد و ارقام ایجاد کند و آنچه دولت در سقف بودجه نیاورده را در داخل تبصره‌ها ذکر کرده و به سرجمع بودجه اضافه کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها