کد خبر: 462220
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۲۱:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حاشیه‌های اولین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گزارش می‌دهد:

آرزوی سلامتی برای علی انصاریان/ پرویز پرستویی: شاید بگویند ریاکار هستی، اما من این ریاکاری را دوست دارم/ شانس باران کوثری برای گرفتن سیمرغ

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از امروز، 12 بهمن، با نمایش روزانه 2 فیلم آغاز به کار کرد.

آرزوی سلامتی برای علی انصاریان/ پرویز پرستویی: شاید بگویند ریاکار هستی، اما من این ریاکاری را دوست دارم/ شانس باران کوثری برای گرفتن سیمرغ
کد خبر: 462220
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۲۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سی و نهمین جشنواره فیلم فجر طبق روال سال‌های قبل امسال نیز از امروز، 12 بهمن، با نمایش روزانه 2 فیلم آغاز به کار کرد.

پروتکل‌های بهداشتی از جمله به کارگیری دستگاه تب‌سنج، فاصله‌گذاری صندلی‌های سالن سینما و خروج تمامی افراد از سالن پس از اتمام نمایش فیلم به منظور ضدعفونی مجدد در اولین روز جشنواره انجام شد. هرچند در هنگام ورود و خروج اهالی رسانه از درهای سالن گاهی به دلیل ازدحام جمعیت، فاصله لازم رعایت نمی‌شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، طبق معمول جشنواره‌‌ها، عوامل فیلم‌ها هنگام قرارگرفتن در جایگاه خود در راهروی برج میلاد همهمه زیادی برای گرفتن عکس داشتند و از آنجا که بسیاری از حاضران در جشنواره، ماه‌ها بود برای دیدن فیلم به سینماها نرفته بودند، تعدادی از آنها از تماشای دوباره فیلم در سالن سینما ابراز خوشحالی کردند.

اولین فیلم به نمایش درآمده «رمانستیم عماد و طوبی» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده بود که به دلیل فضای فانتزی با سلیقه برخی از خبرنگاران تفاوت داشت.

در نشست خبری این فیلم که پس از نمایش آن برگزار شد، عوامل فیلم از جمله کاوه صباغ‌زاده، کارگردان؛ مهدی صباغ‌زاده، تهیه‌کننده؛ الناز حبیبی، بازیگر؛ شهرام نجاریان، مدیر فیلمبرداری؛ محسن دارسنج، طراح چهره‌پردازی؛ پگاه احمدی، تدوین‌گر؛ آرام موسوی، طراح لباس و محمدرضا میرزامحمدی، طراح صحنه، حضور داشتند.

در این فیلم علی انصاریان که این روزها به دلیل کرونا در بیمارستان به سر می‌برد، نیز حضور داشت. همین باعث شد تا کاوه صباغ‌زاده در ابتدای صحبت‌هایش آرزوی سلامتی انصاریان را داشته باشد.

الناز حبیبی هم از دیگر کسانی بود که برای بهبود وضعیت انصاریان اظهار امیدواری کرد و گفت:«باید بگویم که جای خالی علی انصاریان خیلی احساس می‌شود.»

دومین فیلم به نمایش درآمده نیز «بی‌همه‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی بود که با تشویق تماشاگران پس از پایان فیلم به نظر می‌رسید مورد تحسین اهالی رسانه قرار گرفته است.

این فیلم پربازیگر در نشست خبری دوم جشنواره نیز شاهد حضور عوامل زیادی بود که برخی از آنها برای رعایت فاصله‌گذاری به روی سن آمدند، از جمله محسن قرایی، کارگردان؛ جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده؛ مرتضی هدایی، مدیر فیلمبرداری؛ پرویز پرستویی، بازیگر و باران کوثری دیگر بازیگر این فیلم و بقیه هم در ردیف اول نشستند.

باران کوثری هم به دلیل گریم متفاوت و هم نقشش در این فیلم، با این پرسش مواجه شد که به نظرش موفق به دریافت سیمرغ می‌شود یا نه؟ کوثری درباره گرفتن سیمرغ اظهار کرد: «من به جایزه فکر نمی‌کنم. این به معنی آن نیست که جایزه خوشحالم نمی‌کند، بلکه خوشحال هم می‌شوم، اما به این روند سلیقه‌ای فکر نمی‌کنم.»

در ادامه این نشست از قرایی درباره فیلم «بی‌همه‌چیز» به عنوان نمادی از زندگی امروز پرسیده شد. او پاسخ را به جواد نوروزبیگی محول کرد و او به طنز گفت:«قبلاً صرف شده است». در ادامه نگاه‌ها به سمت قرایی رفت و این موضوع به خنده حاضران منجر شد. قرایی در پاسخ گفت: «فیلمساز نمی‌تواند مدعی شود که فیلمش نسبتی با جامعه‌اش ندارد. من چیزی را که در اطرافم می‌بینیم و از آن تاثیر می‌گیرم، می‌نویسم. هر نگاه هم نگاه دیگری را نقض نمی‌کند و من به سلایق همه احترام می‌گذارم، اما فکر می‌کنم فیلم من بیانگر نظراتم است و نمی‌خواهم چیزی را اضافه کنم.»

پرویز پرستویی بازیگر این فیلم هم در بخش دیگری از این نشست درباره خودش گفت: «به عنوان فخر و غرور نمی‌گویم، اما گاهی فکر می‌کنم زندگی‌ام همانند «امیر» (از شخصیت‌های اصلی فیلم بی‌همه‌چیز) شده، مجبورم سکوت کنم و از دردها و ناهنجاری‌ها نگویم. خودم را هم از دنیای مجازی جدا کرده‌ام. شاید به من بگویند ریاکار هستی، اما من این ریاکاری را بسیار دوست دارم. در نهایت شخصیت امیر فکر می‌کند که دیگر چیزی برای گفتن ندارد و برای همین تعادلش به هم می‌خورد و دست به آن کار می‌زند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها