واکنش کاخ سفید به کودتای میانمار

سخنگوی کاخ سفید، از مخالفت آمریکا با هرگونه تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات در میانمار خبر داد و خواستار آزادی رهبران بازداشت شده این کشور شد.

واکنش کاخ سفید به کودتای میانمار
کد خبر: 462257
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۰۸:۳۱:۴۶

اعتمادآنلاین| جن ساکی شامگاه یکشنبه در واکنش به کودتا در میانمار افزود: ایالات متحده از گزارش‌هایی مبنی بر اقدام ارتش میانمار (برمه) برای تضعیف انتقال دموکراتیک کشور، از جمله دستگیری آنگ سان سوچی رهبر دولت و سایر مقامات غیرنظامی این کشور، نگران است.

وی از آگاه شدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی وی نسبت به این مساله خبر داد و اظهار کرد: ما همچنان حمایت قاطع خود از نهادهای دموکراتیک میانمار را تایید می‌کنیم و با هماهنگی با شرکای منطقه‌ای خود، از ارتش و سایر طرف‌ها می‌خواهیم که به هنجارهای دموکراتیک و حاکمیت قانون پایبند باشند و زندانیان امروز را آزاد کنند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ایالات متحده با هر گونه تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات اخیر یا جلوگیری از انتقال دموکراتیک میانمار مخالف است و در صورت عدم بازگشت این مراحل، علیه عاملان آن اقدام خواهد کرد.

ساکی اضافه کرد: ما از نزدیک اوضاع را رصد می کنیم و در کنار مردم میانمار هستیم که پیش از برای دستیابی به دموکراسی و صلح تلاش کرده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها