کد خبر: 462328
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۱:۵۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

سند جدید «ال‌موندو» علیه مسی؛ بند 39 میلیون یورویی برای وفاداری / واکنش رشفورد به توهین‌های نژادپرستانه

روزنامه‌های ورزشی اروپا در اولین روز از ماه فوریه نگاهی داشتند به رقابت‌های فوتبال باشگاهی و درخشش بازیکنانی چون محمد صلاح و لیونل مسی. روزنامه‌های بریتانیایی محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول را تیتر اصلی خود کردند و روزنامه‌های ورزشی اسپانیا هم لیونل مسی و لوییس سوارز را به صفحه اول‌شان آوردند.

سند جدید «ال‌موندو» علیه مسی؛ بند 39 میلیون یورویی برای وفاداری / واکنش رشفورد به توهین‌های نژادپرستانه
کد خبر: 462328
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۱:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی اروپا در اولین روز از ماه فوریه نگاهی داشتند به رقابت‌های فوتبال باشگاهی و درخشش بازیکنانی چون محمد صلاح و لیونل مسی. روزنامه‌های بریتانیایی محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول را تیتر اصلی خود کردند و روزنامه‌های ورزشی اسپانیا هم لیونل مسی و لوییس سوارز را به صفحه اول‌شان آوردند. در ایتالیا هم مطبوعات این کشور مروری داشتند بر وضعیت یوونتوس و 2 تیم برجسته شهر میلان. در ادامه نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اروپا.

***

لیگ برتر جزیره شب گذشته با برگزاری چند دیدار دنبال شد و در یکی از مهم‌ترین دیدارها لیورپول موفق شد با درخشش محمد صلاح سه بر یک وستهام را شکست دهد. از این رو روزنامه‌های ورزشی این کشور عکس اصلی خود را به این بازی اختصاص دادند.

روزنامه «میرور»، چاپ انگلیس، با انتشار عکسی از لحظه گلزنی محمد صلاح نوشت: «آیا از فرم خارج شده؟ صبرکن، محمد صلاح در کلاس جهانی است»؛ این تیتر به انتقادهای چند وقت اخیر از این بازیکن مصری اشاره دارد و معتقد است او یک بازیکن در سطح جهانی است و همیشه می‌تواند به کمک تیمش بیاید. این روزنامه در ادامه نگاهی انداخته به مساله نژادپرستی در لیگ برتر جزیره. این روزنامه عکسی از مارکوس رشفورد مهاجم جوان یونایتد را در صفحه اولش منتشر کرده است و نوشته: «دولت باید برای مقابله با نژادپرستی در فوتبال قدم بردارد».

بعد از شکست منچستریونایتد برابر شفیلد در لیگ برتر جزیره، آنتونی مارسیال مهاجم فرانسوی این تیم هدف حمله نژادپرستانه هواداران منچستر قرار گرفت. اتفاقی که باعث شد مربی باشگاه آرسنال هم از این بازیکن حمایت کند. هرچند این پایان کار نبود و بعد از تساوی یونایتد برابر آرسنال، هواداران این باشگاه به صفحه شخصی مارکوس رشفورد دیگر مهاجم این تیم حمله کردند. این مهاجم انگلیسی درباره این توهین‌های نژادپرستانه نوشت: «بشریت و رسانه‌های اجتماعی در بدترین حالت خود هستند. بله من یک سیاهپوست هستم و هر روز به آن افتخار می‌کنم. این توهین‌های شما مرا عصبی نمی‌کند.»

1

روزنامه «سان» نیز با انتشار عکسی از محمد صلاح مهاجم لیورپول نوشت: «وستهام یک لیورپول 3 / محمد صلاح آویزان می‌کند / قهرمانان کلوپ اخطار می‌دهند». این روزنامه هم مانند «میرور» ماجرای توهین‌های نژادپرستانه به مارکوس رشفورد را بررسی کرده است.

1

روزنامه «مترو» باز با انتشار عکسی از محمد صلاح نوشته: «لحظه جادویی محمد صلاح». «مترو» عکسی از ژوزه مورینیو مربی تاتنهام را به چاپ رسانده و باخت شب گذشته تاتنهام برابر برایتون را بررسی کرده است.

1

روزنامه ای‌اسپورت بعد از درخشش محمد صلاح در بازی مقابل وستهام و پیروزی لیورپول، نوشته: «شلیک محمد صلاح به چکش‌ها». این روزنامه عکسی از توماس توخل مربی جدید آبی‌های لندنی را منتشر و به اولین پیروزی این مربی در لیگ برتر جزیره اشاره کرده است. شاگردان توخل شب گذشته توانستند با 2 گل، برنلی را از پیش رو بردارند. این روزنامه نوشته، توخل برای کسب اولین پیروزی تاکتیک‌های درستی انتخاب کرد.

1

روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس هم عکسی از محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول منتشر کرده و از پیروزی این تیم برابر وستهام نوشته است. این روزنامه نظری هم به پیروزی برایتون برابر تاتنهام داشته و در خبری دیگر نیز به ماجرای توهین‌های نژادپرستانه به مهاجم منچستریونایتد پرداخته است.

1

روزنامه «دیلی‌تلگراف» باز هم عکسی از شادی بازیکنان لیورپول منتشر کرده و از درخشش خیره‌کننده محمد صلاح در بازی شب گذشته برابر وستهام نوشته است.

1

روزنامه «تایمز» نیز پیروزی شب گذشته لیورپول را در صفحه ورزشی خود بررسی کرده است. لیورپول با این پیروزی 40 امتیازی شد و خودش را به رده سوم جدول لیگ برتر جزیره رساند. حالا سرخ‌های مرسی ساید تنها چهار امتیاز با صدر جدول فاصله دارند.

1

بعد از انگلیس به سراغ روزنامه‌های ایتالیا می‌رویم. روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، چاپ ایتالیا، عکسی از ستاره‌های میلان و استفانو پیولی مربی این تیم را منتشر کرده و نوشته: «میلان می‌خواهد یکی از تیم‌های لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد باشد». اتفاقی که چندان غیرممکن نیست. آنها اکنون با 46 امتیاز صدرنشین سری A ایتالیا هستند.

1

روزنامه «توتو اسپورت» عکسی از لائوتارو مارتینز مهاجم آرژانتینی اینتر و فدریکو کیه‌زا بازیکن یوونتوس را به چاپ رسانده و این 2 بازیکن را ستاره‌های این روزهای 2 تیم معرفی کرده است. اینتر و یوونتوس به زودی در جام حذفی ایتالیا به مصاف هم می‌روند و این 2 بازیکن ستاره‌های اصلی آنها در آن بازی حساس خواهند بود.

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت» هم پیروزی ناپولی برابر پارما در سری A را سوژه خود کرده است. این روزنامه در ادامه به درخشش رم برابر هلاس ورونا و همچنین پیروزی پرگل لاتزیو برابر آتالانتا پرداخته است.

1

در اسپانیا، روزنامه «مارکا» نگاهی انداخته به درخشش لوییس سوارز، و فروش او توسط بارسلونا را مورد بررسی قرار داده است. سوارز این روزها در اتلتیکو می‌درخشد و به نوشته‌ مارکا، بارسلونا اشتباه بزرگی مرتکب شده است و بعد از فروش سوارز هنوز نتوانسته با جای خالی او کنار بیاید.

1

روزنامه «as» با انتشار عکسی از شادی بازیکنان اتلتیکو مادرید نوشته: «اتلتیکو به 100 می‌رسد»؛ تیتری که به درخشش تیم مادریدی اشاره می‌کند. آنها بیشتر امتیاز ممکن را تا اینجای فصل کسب کرده‌اند و همین موضوع باعث شده برخی از کارشناسان فوتبال درباره امتیاز نهایی این تیم در انتهای لالیکا گمانه‌زنی کنند.

1

روزنامه «ال‌موندو» عکسی از شادی مسی را در صفحه اولش منتشر کرده و از پیروزی بارسلونا برابر بیلبائو نوشته است. این روزنامه البته نگاهی هم انداخته به دستمزد لیونل مسی با باشگاه بارسلونا. این روزنامه نوشته: «ال‌موندو که روز گذشته قرارداد لیونل مسی با بارسلونا را منتشر کرده بود حالا می‌خواهد یک سند دیگر علیه این بازیکن منتشر کند. سندی که گواهی می‌دهد این بازیکن به خاطر وفاداری به بارسلونا مبلغی از این باشگاه دریافت کرده است.»

مسی بعد از انتشار قراردادش با بارسلونا از سال 2017 تا 2021 و مبلغ 555 میلیون یورویی آن، اعلام کرد که از روزنامه «ال‌موندو» شکایت می‌کند.

«ال‌موندو» در سندی جدید فاش کرده که در قرارداد مسی بندی به عنوان بند وفاداری وجود دارد که مدیران بارسلونا را وا می‌دارد تا به این بازیکن مبلغ 38،964،977.5 میلیون یورو پرداخت کنند. این مبلغ باید تا 15 جولای پرداخت شود.

طبق گفته این روزنامه، مسی به دلیل وفاداری خود به بارسلونا در ماه جولای 39 میلیون یورو دریافتی خواهد داشت. این در حالی است که قرارداد مسی تابستان امسال (میلادی) به پایان می‌رسد و این بازیکن از حالا می‌تواند با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شود.

1

روزنامه «اسپورت» چاپ اسپانیا هم عکسی از لیونل مسی را در صفحه اولش چاپ کرده و نوشته: «مسی بدون بهانه است». این روزنامه در ادامه نوشته: «لئو بعد از فاش شدن قراردادش، از ال‌موندو شکایت کرده است.»

1

و در آخر در فرانسه، روزنامه «اکیپ» عکسی از نیمار بازیکن برزیلی پاری سن ژرمن منتشر کرده و از شکست شب گذشته این تیم برابر لوریان در لیگ فرانسه نوشته است. این روزنامه در ادامه به پیروزی لیل پرداخته است.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها