کد خبر: 462422
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۷:۳۰:۲۳
| |

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

با فداکاری انقلاب ما تثبیت شد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: با فداکاری‌ها در آن زمان انقلاب ما تثبیت شد و اگر آنها نبودند امروز نمی‌توانستیم با افتخار از انقلاب بگوییم. اگر امروز به راحتی از گردنه‌های سخت عبور می‌کنیم باید به یاد داشته باشیم که دوره آموزش ما جنگ تحمیلی هشت ساله بود.

با فداکاری انقلاب ما تثبیت شد
کد خبر: 462422
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۷:۳۰:۲۳

اعتمادآنلاین| رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در واقع امروز فرقی ندارد بایدن یا ترامپ، در هر صورت فشار اقتصادی آمریکا بر علیه ایران شکست خورده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در نشست کتابخانه ملی ایران با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: فضای کشور در دوره جنگ فضای متفاوتی بود و در راس مثلث، نیروهای نظامی راس دیگر کارگزاران نظام و در راس بعدی مردم بودند و هر آنچه که در مجموعه کارگزاران نظام بود در کنار مردم در خدمت و جنگ بودند.

او افزود: اهدافی که استکبار برای جنگ داشت این بود که نهضت امام (ره) پا نگیرد، حال و روز دهه فجر هم امروز همین است که می‌گویند چگونه در آن شرایط حضرت امام تصمیم گرفت به تهران بیاید و دنیا را در مقابل عمل انجام شده قرار داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: روش نظامی را برای مقابله با انقلاب انتخاب کردند، انقلاب منافع کشورها را نشانه گرفته بود و همه متحد بودند که جنگ کنند تا کلیات انقلاب متوقف شود.

واعظی افزود: مردم و مسئولین در آن زمان هم شانه، برای حفظ انقلاب احساس خطر کرده و همه برای پیروزی و حفظ انقلاب تلاش کردند که دولت مردم و نظامی‌ها را دوشادوش هم قرار داد.

او ادامه داد: با فداکاری‌ها در آن زمان انقلاب ما تثبیت شد و اگر انها نبودند امروز نمی توانستیم با افتخار از انقلاب بگوییم.

واعظی تاکید کرد: اگر امروز به راحتی از گردنه‌های سخت عبور می کنیم باید به یاد داشته باشیم که دوره آموزش ما جنگ تحمیلی هشت ساله بود، هیچ گاه نباید اجازه بدهیم این دوره آموزشی تمام شود و این منبع سرشار برای نسل‌های آینده همیشه نقشه راه است.

او اضافه کرد: هرکدام از ما با هر دیدگاهی در رابطه با جنگ تحمیلی عقیده ای یکسان داریم و همیشه به آن افتخار می کنیم تا مشکلات داخلی و دشمنان خارجی را رفع کنیم.

رئیس دفتر رییس‌جمهور تصریح کرد: تربیت نسل آینده و آگاه سازی آنها در رابطه با شهدا کار نسل امروز است و اتفاقی که امروز برای جمع‌آوری اسناد انجام شد بخشی از همین کار است. جبهه متعلق به همه بود و اسناد آن باید شکلی تنظیم شود که همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

واعظی ادامه داد: فشاری که در سه سال گذشته با آن مواجه بودیم قابل تامل است. آمریکا همه تلاش خود را برای فشار به ایران انجام داد و اعتراف کردند با این شرایط کار نظام تمام است اما سه سال به طول انجامید و آنها عقب نشینی کردند چراکه ما جنگ هشت ساله را گذراندیم. در واقع امروز فرقی ندارد بایدن یا ترامپ، در هر صورت فشار اقتصادی آمریکا علیه ایران شکست خورده است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها