«اعتمادآنلاین» از حاشیه‌های دومین روز برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گزارش می‌دهد:

توضیح محمدحسین مهدویان درباره پایان سفارشی‌سازی‌هایش/ تماس تلفنی شبنم مقدمی با هاتف علیمردانی/ تذکر رضا عطاران به ژاله صامتی برای ماسک/ پژمان جمشیدی از مهرداد میناوند و علی انصاریان یاد کرد

دومین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با نمایش 2 فیلم «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان برگزار شد.

توضیح محمدحسین مهدویان درباره پایان سفارشی‌سازی‌هایش/ تماس تلفنی شبنم مقدمی با هاتف علیمردانی/ تذکر رضا عطاران به ژاله صامتی برای ماسک/ پژمان جمشیدی از مهرداد میناوند و علی انصاریان یاد کرد
کد خبر: 462434
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۲۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دومین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با نمایش 2 فیلم «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان برگزار شد.

دومین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در 2 سانس از ساعت 14 امروز، دوشنبه 13 بهمن، در سالن برج میلاد برگزار شد. در سانس اول فیلم «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی به نمایش گذاشته شد و پس از آن نشست خبری این فیلم با حضور کارگردان، علی سرتیپی تهیه‌کننده، ملیسا ذاکری بازیگر و اجرای محمدرضا مقدسیان برپا شد.

در بخشی از این نشست علیمردانی که در حال صحبت بود تماسی از شبنم مقدمی داشت. مقدسیان از او خواست از شبنم مقدمی که از بازیگران این فیلم بود، دعوت کند تا به صورت تلفنی در نشست حضور داشته باشد.

در سانس بعدی فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به نمایش درآمد. در نشست خبری این فیلم وقتی نام عوامل آن ذکر می‌شد اسمی از خود مهدویان برده نشد و به همین دلیل حاضران در سالن تصور کردند کارگردان به دلیل فیلمبرداری برای کار جدیدش به نشست خبری نیامده است.

این نشست با حضور محمدرضا منصوری تهیه‌کننده، امیرمهدی ژوله فیلمنامه‌نویس، رضا عطاران، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، پژمان جمشیدی، عباس جمشیدی‌فر و وحید رهبانی به عنوان بازیگران و حسین کرمی طراح صحنه و لباس آغاز شد که در همان لحظات آغازین مهدویان از طریق تماس ویدئویی در جمع حاضر شد و از شرکت نکردنش به دلیل تداخل جشنواره با فیلمبرداری کار تازه‌اش عذرخواهی کرد.

منصوری نیز به برگزارکنندگان جشنواره برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نشست خسته نباشید گفت و دلیل آن را برخی اخبار روز اول جشنواره مبنی بر رعایت نشدن پروتکل‌ها عنوان کرد.

وقتی رضا عطاران می‌خواست از تجربه همکاری با مهدویان بگوید این کارگردان به او گفت که «آقا رضا تعریف کن» و عطاران هم به شوخی این حرف را تصدیق کرد.

همچنین وقتی نوبت به امیرمهدی ژوله رسید او در ابتدا خطاب به اهالی رسانه گفت: شاید من را هنوز جزئی از خودتان ندانید اما افتخار می‌کنم یک دوره کوتاه مطبوعاتی بودم.

ژوله همچنین در پاسخ به خبرنگاری که شوخی‌های «شیشلیک» را سخیف توصیف کرد، گفت: «من این فیلمنامه را خیلی دوست دارم و آن را قابل دفاع می‌پندارم. اگر به نظر شما این یک فیلم با جوک‌های سخیف و دم دستی است، من از شما عذرخواهی می‌کنم.»

از دیگر نکات این نشست زمانی بود که ژاله صامتی شروع به صحبت کرد و ماسک او تاحدودی از روی بینی‌اش پایین آمد و رضا عطاران بی‌مقدمه گفت: «داره می‌افته». صامتی ابتدا متوجه منظور او نشد اما بعد از آن حاضران شروع به خنده کردند.

صامتی در بخش دیگری از نشست در پاسخ به پرسشی درباره تکراری بودن نقش‌هایش با دلخوری گفت: «هیچ نقشی از من شبیه به نقش قبلی‌ام نیست و اینکه بگوییم من خودم را تکرار می‌کنم، بی‌انصافی است.»

پژمان جمشیدی هم صحبت‌های خود را با تاکید بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرد: «خواهش می‌کنم مراقب خودتان باشید. زخمی که خوردیم فکر نمی‌کردیم این‌قدر به ما نزدیک باشد. برای انصاریان هم آرزوی سلامتی می‌کنم.»

او همچنین گفت که در جشنواره امسال با 2 فیلم حضور دارد که در هر 2 نقش پدر یک دختر را بازی می‌کند و این اتفاق جذابی برایش بوده و با اینکه تجربه پدر شدن ندارد اما وقتی فیلم را می‌بیند تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

در بخش پایانی نشست هم این پرسش از مهدویان شد که آیا با «شیشلیک» او به ساخت کارهای سفارشی پایان داده است که او گفت: «باید این حرف‌ها را بزنند چون بازار دارد. همیشه پشت سر افراد حرف هست. من فکر می‌کنم فیلم‌های مهمی ساخته‌ام که در اکران و حتی جشنواره موفق بوده‌اند. من انرژی‌ام را از فیلم‌هایم می‌گیرم. اظهار نظرهای منفی تلاش مذبوحانه‌ای است تا برای کار من مانع ایجاد کنند، اما من ناراحت نمی‌شوم و کارم را انجام می‌دهم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها