کد خبر: 462530
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۰:۵۶:۲۹
| |

آیا رئیس‌جمهور باید در برابر مجلس پاسخگو باشد؟

یک عضو هیات‌رییسه مجلس گفت: سوال این است که آیا رئیس‌جمهور باید در برابر مجلس پاسخگو باشد یا بگوید نمایندگان چهار عمل اصلی ریاضی را بلد نیستند. دولت اعلام می‌کند که به مصوبات کمیسیون تلفیق و مجلس درباره لایحه بودجه 1400 عمل نمی‌کند حال چه کسی در برابر حفظ شأن مجلس و مشکلات کنونی پاسخگو است؟

آیا رئیس‌جمهور باید در برابر مجلس پاسخگو باشد؟
کد خبر: 462530
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۰:۵۶:۲۹

اعتمادآنلاین| یک عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وظیفه مجلس این است که دولت را در مقام پاسخگویی قرار دهد.

روح‌الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 14 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1400 در اخطار و تذکری گفت: وظیفه مجلس این است که دولت را در مقام پاسخگویی قرار دهد. دولت لایحه بودجه‌ای به مجلس شورای اسلامی فرستاده که در آن وابستگی به نفت افزایش یافته و سقف اوراق برخلاف سیاست‌های برنامه ششم به درستی رعایت نشده است، همچنین لایحه بودجه بی‌انضباطی مالی، عدم شفافیت، کاهش سرمایه‌گذاری، عدم اصلاح ساختار بودجه و رانت سنگین ارز ترجیحی و تحمیل تورم سنگین به مردم دارد.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون تلفیق گفت: سوال این است که آیا رئیس‌جمهور باید در برابر مجلس پاسخگو باشد یا بگوید نمایندگان چهارعمل اصلی ریاضی را بلد نیستند. دولت اعلام می کند که به مصوبات کمیسیون تلفیق و مجلس درباره لایحه بودجه 1400 عمل نمی کند حال چه کسی در برابر حفظ شأن مجلس و مشکلات کنونی پاسخگو است؟ آیا موظف هستیم به لایحه ای رای دهیم که مجلس شورای اسلامی هزینه آن را بدهد؟

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: صدر درصد تورم در کالاهای اساسی رخ داد و بعد دولت می گوید بودجه اصلاحی مجلس تورم زا است. ما نمایندگان در برای مردم پاسخ گو هستیم. اگر قرار به اجرا شدن بودجه دولت باشد ما باید پاسخگوی بودجه دولتی باشیم که نمی خواهد مصوبات اصلاحی مجلس را اجرا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها