رسانه های کره جنوبی:

واحدهای موشکی کره‌شمالی تقویت شده‌اند

رسانه های کره جنوبی با استناد به وزارت دفاع این کشور گزارش کردند، کره شمالی در چند سال گذشته اقدام به افزایش تعداد واحدهای موشکی خود و تقویت نیروهای ویژه اش با تجهیزات مدرنیزه کرده است.

واحدهای موشکی کره‌شمالی تقویت شده‌اند
کد خبر: 462584
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۳:۲۲:۰۷

اعتمادآنلاین| اخیرا ارتش کره جنوبی از ویرایش 2020 یک سند دفاعی دو سالانه که به دست خبرگزاری یونهاپ رسید رونمایی کرد؛ در این سند این تغییرات در پتانسیل راهبردی پیونگ یانگ ذکر شده بود.

بر طبق این سند، تعداد یگانهای موشکی تحت فرماندهی نیروی استراتژیک کره شمالی از 9 واحد در سال 2018 به 13 واحد در 2020 افزایش یافته است. گمان برده می شود که این واحدها به عملیاتی کردن موشکهای بالستیک کوتاه برد و میان برد که قادر به حمله به اهدافی در کره جنوبی و پایگاه نظامی استراتژیک آمریکا در گوآم هستند، می پردازند.

ارتش کره جنوبی متذکر می شود که تنها در سال 2019 پیونگ یانگ دست به انجام مجموعا 13 آزمایش موشکی زده و چند نوع جدید از موشکهای بالستیک شامل یک پرتابگر چندگانه موشکی بسیار بزرگ و یک موشک بالستیک پیشرفته پرتابی از زیردریایی را به نمایش گذاشته است.

یک مقام ارتش کره جنوبی که خبرگزاری یونهاپ از او نقل قول کرد، گفت: به نظر می رسد که کره شمالی تاسیسات موشکی موجودش را گسترش داده است. ما در حال تحلیل این هستیم که چه نوع موشکهایی در واحدهای جدیدا تشکیل شده، استقرار یافته اند.

همزمان گمان برده می شود که زرادخانه هسته ای کره شمالی به همان وضعیتی باشد که در سال 2018 بود.

این تقویت قوای نظامی کره شمالی به دنبال به بن بست رسیدن مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته ای آمریکا و فقدان پیشرفت در روابط بین دو کره رخ داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها